1

Onderwerp: MMF zonder vuile handen!!

Ik heb sinds kort een Kennie, en heb nu net MMF gemaakt, althans, de Kennie heeft MMF gemaakt. Ik hoefde alleen poedersuiker toe te voegen en aan het eind de boel uit de kom te halen, et voila! Echt super!!
Ik wist niet goed met welke klopper het zou moeten, ik heb nu de deeghaak gebruikt en alles wel goed ingesmeerd met crisco, en de machine gewoon op lage stand laten draaien. Dat was alles. Echt zo makkelijk!!

Groetjes van Karin

2

Re: MMF zonder vuile handen!!

dank je goede tip :)

3

Wel de suiker lepel voor lepel erbij gedaan? Of veel tegelijk?

4

lepel voor lepel inderdaad

5

Dank je, lijkt wel heel makkelijk.

6

welke hoeveelheden heb je gebruikt?

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

7

Wat is een Kennie?

8

Wat is een Kennie?
een luxe keukenmachine

Klinkt inderdaad erg handig!!Had het wel eens eerder gelezen,maar nooit gedaan!
Maar laat je de marshmellows eerst in een andere schaal smelten??De kom van een Kenwood is nl metaal en kan weer niet in de magnetron!!

10

Aha! Helaas heb ik geen Kennie.. Ik heb zojuist voor het eerst mmf gemaakt (zonder Kennie :) ). Het ging heel erg goed, super gelukt! Ben nu al enthousiast... Ben aan het oefenen voor mijn eigen bruidstaart..

11

Nou, heb vorige week ook zelf (althans...mijn Kennie..) MMF gemaakt, maar het was veel te elastisch. Krijg het bijna niet uitgerold, het veerde telkens terug.

WAT HEB IK FOUT GEDAAN???

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

12

Kadohke schreef:

Nou, heb vorige week ook zelf (althans...mijn Kennie..) MMF gemaakt, maar het was veel te elastisch. Krijg het bijna niet uitgerold, het veerde telkens terug.

Te veel crisco gebruikt denk ik. Alleen maar heel licht mee inwrijven.

13

Ik heb ook bijna geen vet gebruikt. Alleen het blad ingesmeerd met een blok frituurvet en een beetje olie aan mijn handen..

14

Ik gebruik nooit vet, dan krijg je even vieze handen, maar wel altijd heerlijk goede mmf.

www.taartmomentjes.nl Een taart voor elk moment.

15

Kadohke schreef:

dat had ik ook, zonder crisco. Ik dacht dat dit gewoon de eigenschap was van mmf. mss gewoon minder suiker erbij doen?

16

witje75 schreef:
Kadohke schreef:

Te veel crisco gebruikt denk ik. Alleen maar heel licht mee inwrijven.

hmmmm.....geen crisco gebruikt :D

Denk dat er idd iets minder suiker in moet. Zal ook wel aan merk marshmellows liggen. kweetnie!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

17

Ik heb dat nooit, dus ligt denk niet aan de crisco, maar iets te weinig poedersuiker?
Bij te veel poedersuiker wordt het korrelig en gaat het scheuren.

www.taartmomentjes.nl Een taart voor elk moment.

18

Misschien idd welke merk marshmellows je gebruikt?? Ik heb Princess marshmellows gebruikt en dat ging dus heel erg goed. Heb ook nog die van de Hema in huis, zal ik ook eens proberen..

19

Princess kun je bij Jamin kopen

20

Danielle schreef:

Misschien idd welke merk marshmellows je gebruikt?? Ik heb Princess marshmellows gebruikt en dat ging dus heel erg goed. Heb ook nog die van de Hema in huis, zal ik ook eens proberen..

Nou, daar lag het bij mij niet aan. Ik gebruik van de C1000, en als ik zonder crisco maak, lukt het prima, en 1 keer met geprobeerd, en werd heel elastisch.
Maar ja, waarom het dan bij Kristien zonder crisco nog zo is????