1 Laatst bewerkt door TaartJo (11-12-2008 11:40)

Onderwerp: Winterwonder cake

Ik heb de overheerlijke mix voor winterwondercake... maar vraag me af hoeveel je in welk bakblik moet gebruiken... weet iemand dit???

De verhoudingen zijn:
500 gr mix
500 gr roomboter
5 eieren

Dit geheel moet je 3 min zacht mixen en dan op 160 graden zo'n 40 minuten bakken.

Ik wil een 30 cm blik gaan gebruiken, maar dus geen idee hoeveel ik moet doen en eigenlijk niet genoeg tijd en mix om eerst te proberen en dan fout te zitten.

Help!? ;)

En dan nog een vraag:
welke vulling zouden jullie bij deze cake doen? De cake heeft een subtiele heerlijke amandelsmaak.

2

Re: Winterwonder cake

Ik heb ook winterwondercake, maar met een andere verhouidng (pond op 300 gr roomboter)

Ik heb een pond gebruikt, dus eenmaal het recept, en dat in een ronde taartpan van 20 cm gedaan. Dat was precies goed, lekker hoog.

Ik vind 'm niet zo bijzonder overigens. De amamdelsmaak is wel heel erg subtiel ;). Ik heb er nog een zooitje in kleine stukjes gesneden bitterkoekjes gedrenkt in amaretto door gedaan :9

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

wat ook heel erg goed gaat, en snel gaar, een tulband. Ik vind de cake erg lekker en luchtig en ruikt echt heerlijk

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

4

Hallo allemaal,

Mag ik vragen waar koop je deze mix.....

Groetjes Binkie

Lieve groetjes Binkie. Blog www.mijngeschenken.nl
Droom niet over het leven, maar leef je dromen.

5

ik heb de cake in de tulband gedaan. misschien zou je kunnen kijken hoeveel water er in een tulband gaat en die vergelijken hoeveel erin jouw vorm gaat en dan het beslag erop aanpassen.

6 Laatst bewerkt door TaartJo (12-12-2008 16:43)

Binkie1428 schreef:

Hallo allemaal,

Mag ik vragen waar koop je deze mix.....

Groetjes Binkie

Ik heb hem na een workshop bij Wendy bij haar gekocht. Heb online al gezocht of hij nog ergens anders stond om te kijken of daar een hoeveelheid bij stond, maar kon hem nergens te koop vinden. Vond hem wel bij Bakels, maar niet aan te schaffen daar.
Misschien Bakels even mailen waar je het kan kopen. Of Wendy vragen of ze iets weet....

Bakels: http://www.bakels-senior.nl/nl/herfstrecept2004.htm

Brigitte schreef:

ik heb de cake in de tulband gedaan. misschien zou je kunnen kijken hoeveel water er in een tulband gaat en die vergelijken hoeveel erin jouw vorm gaat en dan het beslag erop aanpassen.

Ha dat is een goed idee :D Dat ik daar niet aan gedacht heb ;) Maar bedankt voor de tip.
Heb jij hem met 500 mix en 500 boter gedaan? Aangezien Carin 300 gr boter bij haar recept doet!?

7

nee ik had overgeschreven 500 gr mix 300 gr roomboter en 5 eieren, en die was goed.
de tip van carin om extra bitterkoekjes toe te voegen lijkt me ook erg lekker

8

Bedankt voor je bericht toevallig ga ik de 22ste naar Wendy voor een workshop.
Hoop dat ze het nog heeft neem ik het gelijk mee.

Bedankt Groetjes Binkie

9

Brigitte schreef:

nee ik had overgeschreven 500 gr mix 300 gr roomboter en 5 eieren, en die was goed.
de tip van carin om extra bitterkoekjes toe te voegen lijkt me ook erg lekker

Ik had hem niet zelf overgeschreven en vond 500 gram al zo veel klinken. Dan ga ik voor 300 gr. Bedankt.

10

moet goedkomen zo, succes

11

Ik heb er laatst cupcakes mee gemaakt, heerlijk hoor.
Ik heb ze gevuld met appelkaneel (appelmoes met kaneel en wat geleisuiker) en gesmeerd met kaneelcreme. Wat een hele lekkere combi voor die cc's en dus ook vast voor een hele taart mjam!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

12

Hoi hoi,
Ik ben donderdag bij Wendy geweest, maar helaas had ze hem niet meer. Maar wel een gebakken, was inderdaad heerlijk. Zij had er gedroogde cranberry's doorgedaan, zalig gewoon.
Als het goed is krijgt ze de mix volgende week weer, kan ik helaas niet ophalen geen tijd.

Succes en smulse van je cake

Groetjes Ingeborg

13

Hoi Borg,

Heb van de week Wendy nog via e-mail benaderd en het komt goed de 22ste zou ze de cake mix weer binnen hebben.... wat een geluk heb ik weer :D.

Hoop dat ze er 1 gebakken heeft als we komen workshoppen....... altijd lekker om vast even te proeven.

Groetjes Binkie