1

Onderwerp: Wat ik nou toch heb..........

Hallo allemaal,

Ik heb al tig kapsels gebakken maar wat ik nu toch heb! Biscuitbeslag ( mix,van de webshop) gemaakt zoals altijd voor een vierkante vorm van 25 cm. Vond het beslag wel een beetje aan de dunne kant,maar ach. Biscuit klaar,niet zo'n hoog kapsel als anders,maar ach,geen ramp. Toch vertrouwde ik het niet en brak het kapsel doormidden..........Nou,wat ik toen rook! Ik kan het niet goed omschrijven maar het stonk verschrikkelijk! Weggegooid natuurlijk,ben nu opnieuw bezig,alle eieren gecheckt op versheid ( de dompeltruuk) , en nu maar hopen dat het wel lukt.
Ik heb g

Carpe Diem !

2

Re: Wat ik nou toch heb..........

Ohhh,shit,verkeerde rubriek!!! Sorry,sorry! Moet natuurlijk bij bakken en vullen,was iets te vlug met klikken. Hoezo STRESS !!!!

Marianne of Nathalie of wie dan ook,wil je mijn bericht a.j.b. verplaatsen?
                             Dank,dank!

Monique63

Carpe Diem !

3

Ik dacht idd een mooie taart te kunnen zien en dan lees ik dit. Geen idee wat het zou kunnen zijn, wel balen zeg.

4

Ik zou zeggen: het ligt aan de eieren. Ik kan me niet voorstellen dat de temperatuur van de bakmix de boosdoener zou zijn.

groetjes, Ageeth

5

Update: 2e kapsel hetzelfde probleem.De geur is  ( volgens de  rest van het gezin) te vergelijken met die van rotte kip. Net naar de Super gescheurd voor nieuwe eieren.
Drie keer scheepsrecht hoop ik!!  Wish me luck!!

Monique63

Carpe Diem !

Jeetje wat een toestand! Hopelijk gaat het nu goed.
Sterkte met de stress, wat ik kan begrijpen dat je die nu hebt!!!

Groetjes van Barbara.
*Je kunt ook kijken bij mijn album als je dat leuk lijkt wat ik  heb gemaakt*: http://www.mijnalbum.nl/Album=MXG4QRGH

7

Getver, rook je dan niets aan die eieren?

8

Ik kan me haast niet voorstellen dat je rotte eieren hebt gebruikt. Dat ruik je echt ONMIDDELLIJK als je ze in je beslag zou doen hoor!!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

9

Een rot ei dat ruik je al direct als je het ei slaat. Ik kan me dus niet voorstellen dat dat het is. Maar wat het wel is... geen idee :s

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

10

Update 2 : Derde kapsel staat nu in de oven,ziet er veelbelovend uit: het beslag was weer normaal van consistentie , het kapsel rijst lekker als vanouds.Ik heb goede hoop.

Ik heb wel een theorie betreffende de eieren.Die zal ik loslaten als het kapsel uit de oven is,nog een kwartiertje wachten...........

Monique63

Carpe Diem !

11

oh, vertel? ik ben erg nieuwsgierig naar je theorie!

12

Nou,komt íe: wij hebben dus zelf kippen,zij zorgen voor  de ei-produktie. Nou liggen die gelegde eieren wel eens de hele dag in het legnest omdat we dan pas aan het eind van de middag thuis zijn. Dan gaan de eieren pas naar binnen.Nu is het natuurlijk vrij koud , misschien dat de eieren dan dus te lang,te koud hebben gelegen en komt dat de kwaliteit niet ten goede. Het derde kapsel ( met de supermarkt-eieren ) is dus wel goed! Dit is dus het enige wat ik kan bedenken als oorzaak.......

Monique63

Carpe Diem !

13

Lijkt me niet hoor... mijn eieren komen ook van m´n eigen kippen en ik heb dat echt nog nooit aan de hand gehad. En bij mij liggen ze soms nog wel 2 dagen in het legnest! Zelfs nu, met die kou dus. En nogmaals: als er iets niet goed is met je eieren zie en ruik je dat echt meteen hoor!!
Maar, evengoed snap ik er ook niks van.... en is het toch wel vreemd dat het met je nieuwe gekochte eieren wel lukte... Dus zal het toch wel aan je eieren liggen???? Echt heel vreemd....  :think:

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...