1

Onderwerp: bakken in drankblikjes..

... van cola ofzo. Kan dit? Mag dit (volksgezondheidsgewijs)? Iemand die dit weet?

2

Re: bakken in drankblikjes..

ik zou het niet doen ivm met het gecoate laagje aan de binnenkant. Je kan dan beter uitsteken met een garneerring. (dat gaat trouwens best goed ;))

3

Ah.
Ik kwam er ineens op toen ik gisteren op tv zag hoe zo'n blikje wordt gemaakt. Toen op internet gaan zoeken bij drankblikjes, en dan stond er ergens dat ovenschaaltjes en blikjes allebei van aluminium zijn. En ovenschaaltjes mogen in de oven dus dacht ik dat even door te trekken naar de blikjes.
Er zijn hier wel mensen die gebakken hebben in conserveblikken, daar zit toch ook een coating op langs binnen?
Ik kan me nu van dat programma niet herinneren wat dat laagje juist was, maar er wordt inderdaag een laag in gesprayd.
Ik ga een mailtje sturen naar de aluminiumpromotie-site met mijn vraagje (als ze daar al op kunnen antwoorden..)

Kristien

4

Bij Squires kitchen in Engeland verkopen ze van die vormen die zelfde vorm hebben als drank blikjes. Hoog en rond, vierkant en hartjes. Ik gebruik die hartjes en die zijn hartstikke leuk.

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no