1

Onderwerp: zijkanten biscuit bol?!? Help?

Ik heb nieuwe wiltonpannen de set tot 35 cm doorsnede.
Maar dus wel een probleem. Heb net de eerste in de oven gehad m

2

Re: zijkanten biscuit bol?!? Help?

Dat dacht ik ook, maar geen ervaring met deze pannen.

3

gebeurt dit tijdens het bakken of nadat je de biscuit uit de oven hebt gehaald? En welk recept heb je gebruikt.

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

4

Ik bak altijd met de Wiltonpannen en herken het niet. Misschien zonder heating core bakken en dan wat langer (evt. lager)?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

Ik gebruik ipv een heating core een bloemnagel in het midden en heb dit probleem niet.

Groeten Dorien.

6

Misschien korter bakken? Bij mij gaan de randen loslaten en naar het midden toe als het gaar is. Dus dan haal ik 'm er snel uit, anders krimpt het steeds verder.

Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

7

Mijn tweede is wel goed gelukt.. snap het niet.. Vind het wel erg jammer. Nu heb ik een heel groot biscuit voor niets eigenlijk. Want het ziet er een beetje uit als een autoband zeg maar. Het was al in de oven. Maar hij zat er echt niet langer in dan de 50 minuten.. Hopelijk gaat de volgende ook gewoon weer goed. Bedankt voor de tips!

8

Kan je m niet een beetje bijsnijden. Stapeltaartje maken?

9

Denk idd dat je de taart te lang in de oven had staan. Als de taart gaar is de taart er meteen uit halen, 10 min laten staan om af te koelen, uit de vorm halen er de vorm er weer overheen leggen en zo af laten koelen. Dan blijft alle vocht in de taartbodem zitten.

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no