1

Onderwerp: Nog een chipolatavulling vraag.

Ik moet voor volgende week een taart maken met chipolatavulling. Nou heeft deze mevrouw geen ruimte in de koelkast. Ze komt de taart zaterdag ophalen en hij is voor vrijdag.
Ik heb al heel wat recepten voor chipolatavulling bekeken en ze moeten volgens mij allemaal in de koelkast. Wie helpt mij aan een recept wat niet in de koelkast moet en helpt mij dus aan een oplossing??

Gr Karolien

Hier worden creatieve dromen werkelijkheid..
www.creatievedromen.nl

2

Re: Nog een chipolatavulling vraag.

ze komt de taart dus een dag NADAT ze hem nodig heb ophalen? ;)
of komt ze hem 6 dagen ERVOOR ophalen?

Voor meer handige How to's, Sjablonen, Tips en Adviezen voor taarten !! Wordt lid van
http://bakingdreamcakes.hyves.nl/

3

Hahaha, ja ik dacht ook al, hmmmmm

4

6Dagen is wel erg lang hoor buiten de koelkast, maar als je botercreme gebruikt als basis, en daar die vruchtjes, rozijntjes, bitterkoekjes en rum of die andere likeur bijdoet, heb je chipolata die niet in de koelkast hoeft.
Hoef je meteen geen dijkje te maken.

5

hahaha

Nee bedoel ophalen op zaterdag en hij is voor zondag. Zou hem zelf echt niet meer lusten na 6 dagen..

Maar als basis botercreme? Is er geen andere oplossing?

www.creatievedromen.nl

6

misschien kan ze hem in een koude schuur ofzo bewaren, of buiten afgedekt.
dat lukt volgens mij wel met deze temperaturen.

7

Het was wel mogelijk om hem koud weg te zetten. Nu maar hopen dat de marsepein niet wegsmelt.. Zou zo jammer zijn als de taart niet lekker was. Hij is voor een eerste verjaardag.

Gr Karolien

www.creatievedromen.nl

8

Misschien chipolatamix met botercreme?
zie ook
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=38229

Groetjes,
Marja

9

die met botercreme vind ik zelf wel minder lekker, maar die gaf ik aan als hij 6 dagen buiten de koelkast bewaard moet worden.
Maar als je de taart 1 dag op koele plek in huis bewaard, kan je natuurlijk een heerlijke chipolata maken.
Die koele plaats is net zo koel als de koelkast.

10

witje 75 - dat recept van het forum, hoe zit het dan met dat ei dat er door gaat? Ik heb dit recept ook al eens gemaakt, bleef wat dun, maar ik moet toegeven dat de smaak goed was. Alleen vraag ik me af kan dat ei en eiwit geen kwaad, of is het nadat het heel even gekookt is al goed? En kun je het dan wel buiten de koelkast bewaren?

Groetjes,
Marja