Onderwerp: [HOWTO] taart met openslaande punten
Op verzoek heb ik deze keer wat foto's gemaakt van (bijna ) alle stappen tijdens het bekleden van mijn taartje. Ik kan alleen laten zien hoe IK het doe: heb alles alleen afgekeken en tips van anderen op dit forum gevolgd, dus als anderen nog aanvullingen hebben: GRAAG!
1. Taart heeeeel dun besmeren ( echt alleen om te laten plakken), en daarop een rondje in de binnenste kleur, iets groter dan de opening die je uiteindelijk wilt maken.
2. De bovenkant rondom opvullen met botercreme tot op de dezelfde hoogte als het rondje:
3. Dan een rondje knippen van bakpapier zo groot als je uiteindelijke opening, met in het midden een klein gaatje geknipt ( Foto vergeten te maken )
4. De hoeveelheid voor je bekleding in twee delen kleuren, van de binnenste kleur heb je iets minder nodig dan van de buitenste. (Ik heb hier best veel gedaan, mag eigenlijk nog wel wat minder):
5.Leg de buitenste kleur bovenop de binnenste,
en even aandrukken.
6. Dan uitrollen en je taart ermee bekleden. In het midden aangeven tot hoever je de punten wilt uitsnijden. Ik had hier - dacht ik- heel lichtjes een rondje getekend, maar dat bleef je toch nog wel zien. De volgende keer doe ik dus maar alleen wat puntjes om de maat aan te geven:
7. Met een superscherp mesje de punten lossnijden tot aan het bakpapiertje. Dit moet wel heel voorzichtig anders zie je de lijnen terug in de onderste bekleding! ( Sprak zij uit ervaring )
8. De punten openslaan en mbv een mespuntje of tandenstoker het bakpapiertje iets oplichten
9. Dan voorzichtig het papiertje eruit trekken:
10. En klaar is Klara:
Succes!!
[edit]
Vicarth had een goeie tip:
Enige aanvulling (als het hierboven al niet staat): als je de bureaumat van Ikea of een tafelzeil gebruikt om op uit te rollen en zo de fondant op de taart te leggen, dan moet je de binnenste kleur bovenop de hoofdkleur leggen.
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>