1

Onderwerp: decoratielint invriezen

Sorry dames,

Ik weet dat er al heeeeeeeeeeel veel postings zijn geweest over invriezen en heb dan ook eerst goed mijn best gedaan via de zoekfunctie  :)  , maar deze vraag kon ik toch echt niet terug vinden.

Ik heb binnenkort een bruidstaart die ik in wil vriezen. Mijn idee was om er decoratielint omheen te doen. Maar kan dat eigenlijk wel als ik de taart ga invriezen.

Het wordt een stapeltaart die ik in ga vriezen in een vrieskast. Dus gestapeld enal met lint erom heen. Zal dat goed gaan?

2

Re: decoratielint invriezen

ik zou dat niet doen. Ik zou de taarten los invriezen in taartdozen (en ook er in laten ontdooien) en het lint na het stapelen er op bevestigen.
Volgens mij heeft nog nooit iemand een stapel (gestapeld) ingevroren. Maar zeker weten doe ik het niet ;)

3

Zou ik denk ik ook niet doen. Stel je voor je lint gaat afgeven op je taarten.....
Ik zou de taarten ook los invriezen en ontdooien. Lint er om en op locatie stapelen.

4

nou dat gaat me niet lukken om het op locatie op te zetten. Want ze komen hem halen... Ik had bedacht om hem in te vriezen omdat de taart die ik in gedachten heb best wat werk is om te decoren.. Ben al druk bezig om alle versieringen te maken. Misschien moet ik het er maar gewoon op wagen en de taarten los invriezen en dan de avond ervoor heeeeeeeeeeel lang doorwerken..
Ik heb nog niet zoveel ervaring dus bij mij duurt het maken van een taart gewoon wat langer dan bij jullie ervaren taartbaksters :)

Maar bedankt voor jullie tip van het afgeven, daar had ik nog niet aan gedacht.

ik kan de taart toch het beste pas als ie helemaal ontdooit is decoreren?????

Lint hoeft toch niet voedselveilig te zijn. Kun je toch gewoon bij de plaatselijke fornituerenwinkel halen (bij de shop hebben ze niet de juiste kleur)

5

Ik heb wel gewoon lint uit een forniturenwinkel dat gehaald, maar de fondant was ook al 'droog' en dan zit het lint eromheen (niet zo lang) en kan het geen kwaad lijkt me... ;)

Mijn website: Presentaart

6

hoi hoi,

Ik zit hier toch nog eens over te te dubben. Ivm vlekken van het lint heb ik de volgende vraag.

Ik ga een bruidstaart maken voor 31 december. Mijn bedoeling was dan om een witte taart te maken en dan aan de onderkant van dat rode satijnenlint. Stel nou dat ik dat er maandagavond omheen doe en de taart wordt dan woensdagavond aangesneden. Loop ik dan kans op vlekken te krijgen in mijn witte marsepein?

7

Ik denk dat het wat anders is als je hem 'droog' erom doet. Met invriezen, of eigenlijk vooral ontdooien heb je toch vaak een vochtige taart waardoor het misschien kan gaan vlekken.

Als je het gewoon om 'droge' marsepein/fondant doet denk ik niet dat je daar last van hebt.

Overigens zou ik geen bruidstaart maandag maken en pas woensdagavond aansnijden, maar dat is mijn mening...

Mijn website: Presentaart