1

Onderwerp: Bakblik webshop

Hallo allemaal,
Ik heb net mijn bestelling ( joepie! ) van de webshop binnengekregen en heb ook een rond hoog bakblik besteld een kleine. Nu pakte ik hem uit en zag geen loskliksysteem. Hoe werkt dit blik? Het is dus geen springvorm, maar echt dat je hem eruit moet halen. Hoe bak ik een taart metr dit bakblik? Kan ik hem gewoon beboteren en dan 30-35 min. op 175 bakken? En hoe maak ik dan de taart los, gewoon zijkanten met een mes losmaken en dan omkieperen? Ik hoop dat ik een beetje duidelijk overkom.
Alvast bedankt en groetjes,
Josien

Groetjes,
Josien

2

Re: Bakblik webshop

goed insmeren/besprayen, eventueel met bakpapier, en dan als die klaar is met bakken, even 5 min. laten afkoelen en dan op zijn kop, komt die er meestal vanzelf uit, tenminste bij mij wel, de taart laat ik verder dan afkoelen op het rooster. Succes!! En ik bak met mijn hete luchtoven, meestal op 150 graden, ongeveer 30-35 minuten en gaat prima!!

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

O super, dank je wel voor je snelle antwoord. Kan ik zo meteen aan de slag.
Groetjes en nogmaals bedankt,
Josien

Groetjes,
Josien

4

liefbloempje schreef:

O super, dank je wel voor je snelle antwoord. Kan ik zo meteen aan de slag.
Groetjes en nogmaals bedankt,
Josien

mocht je bakpapier gebruiken: eerst je blik even invetten, dan bakpapier en dit ook weer even invetten. Werkt super!! Mocht je teveel te hebben ingevet, dan bakblik even op zijn kop zetten, dan krijg je ook geen lucht in je kapsel. Succes en graag gedaan!!!

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

5

Bij die ikea bolletjes leg ik een 2 reepjes bakpapier kruislinks over elkaar, dan kan je er iets aan trekken, zodat ze makkelijker er uit komen.   
Misschien kan je dat voor de zekerheid ook hierbij doen.

6

Als je een goede taartpan hebt en die goed invet en je biscuit goed gaar is komt 'ie er vanzelfuit.
Wel een hoop keer 'goed' :D

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

Hallo allemaal,
Nou, de taart staat in de oven, zonder bakpapier, deze heb ik niet in huis. Dat komt nog wel een keer... Heb hem heel goed ingevet en bestrooid met bloem(?), iets wat ik altijd doe, maar omdat dit ook zo'n ander materiaal lijkt dan mijn andere bakblikken, wist ik even niet hoe en wat. Ik hoop dat ie er idd goed uitkomt..
Groetjes,
Josien

Groetjes,
Josien

8

Ik doe zelf nooit bloem in het bakblik, gewoon invetten en dan bakpapier in de maat van de bakvorm. Hij komt er eigenlijk altijd vanzelf uit!
Is het gelukt om de taart eruit te krijgen?

Groetjes Laura!

Ik doe alleen insprayen met bakspray en als hij klaar is gelijk omkiepen op een rooster hij valt er altijd gelijk bij mij uit.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

10

Hallo allemaal,
Nou het ging goed hoor, ze vielen er gewoon vanzelf uit, hoefde zelfs niet los te maken langs de randen. Heerlijke bakblikken dus! Inderdaad ik zou niet meer hoeven te bloemen, want het lijkt mij ook dat ie zonder de bloem eruit zal vallen. In ieder geval heel erg bedankt voor het meedenken en advies geven!
Groetjes,
Josien

Groetjes,
Josien