1

Onderwerp: Bovenlaag is los

Is dat bij jullie ook zo bij de soezie mix??

http://www.mijnalbum.nl/Foto-X4BC6Z6W.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-TXUOXOLK.jpg

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

2

Re: Bovenlaag is los

heb nog maar 1 keer met soezie gebakken, en had dat idd toen ook, weet niet of dat toeval is?

groetjes José

3

Heb ik ook gehad en heel plakkerig.

4

Ik gebruik een andere mix maar heb er ook wel eens last van gehad. Ik ben toen voor me zelf tot de conclusie gekomen dat hij net niet ga was en dus laat ik mijn taarten net iets langer in de oven staan.

Ook ben ik heel voorzichtig als ik het deeg in de vorm doe --------> geen luchtbellen. Ik moet zeggen dat ik er al een tijdje geen last meer van heb. Maar welke van de twee het nu is????

5

Ik heb dat ooit gehad bij de oude mix van de webshop...
Inmiddels hebben ze al heel lang nieuw recept en nooit een probleem meer gehad.

6

Nathalie schreef:

Ik gebruik een andere mix maar heb er ook wel eens last van gehad. Ik ben toen voor me zelf tot de conclusie gekomen dat hij net niet ga was en dus laat ik mijn taarten net iets langer in de oven staan.

Ook ben ik heel voorzichtig als ik het deeg in de vorm doe --------> geen luchtbellen. Ik moet zeggen dat ik er al een tijdje geen last meer van heb. Maar welke van de twee het nu is????

Beide foto`s zijn hetzelfde kapsel. Of bedoel je wat anders?

Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

7

Ik heb dat ook wel eens, maar ik gebruik het recept voor basisbiscuit.  Soms gebeurt het wel en soms niet, heb ook geen idee hoe het komt...

8 Laatst bewerkt door verliefdmeiske (09-12-2008 11:45)

Ik heb nu een stuk of 10x gebakken met de soezie mix, maar heb (nog) geen losliggende bovenkanten gehad, geen idee hoe het zou kunnen komen.

Jij hebt ook dat glitterlaagje bovenop. Weet iemand wat dat is? Ik vind het er best wel leuk uitzien (voor zolang je het ziet), maar wat zou het zijn. Ik heb eigenlijk nog nooit vanzelf glitterende taarten gezien

9

Glitterlaagje??

10

Ik heb het ook wel eens gehad en dacht toen dat het aan de non-stick spray lag. Nu heb ik een bakring en vet alleen de ring zelf in met spray en de onderkant is dan gewoon bakpapier. Nu heb ik het niet meer.

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

11 Laatst bewerkt door verliefdmeiske (09-12-2008 13:33)

zie ik het verkeerd? zou kunnen hoor, ben nog een beetje bezig wakker te worden :-/
bovenop, lijkt het net of het een beetje glittert, als ik met soezie heb gebaken zitten er altijd van die hele kleine glitterdingetjes op

zie onderstaand in de scheur en links ernaast
http://i37.tinypic.com/30kt4qr.jpg

beetje onscherpe foto, maar bedacht me ineens dat die nog op mn telefoon stond

het zou idd door de non stick spray kunnen komen, ik gebruik altijd die van dr oetker. Goede tip, ga er eens op letten!

13

Ik heb het heel af en toe met de mix van de webshop.
Ik zorg nu idd dat er geen luchtbellen inzitten en dat ik eerst de onderste laag vul, daarna pas de rest. Maar het komt nog steeds voor, heel soms.

Groetjes Renske

14

jolanda71 schreef:
Nathalie schreef:

Ik denk niet dat ze het over de foto´s heeft, maar welke van de 2 oplossingen die ze geeft. Dus of iets langer in de oven, of geen luchtbellen.

15

witje75 schreef:
jolanda71 schreef:
Nathalie schreef:

Ik denk niet dat ze het over de foto´s heeft, maar welke van de 2 oplossingen die ze geeft. Dus of iets langer in de oven, of geen luchtbellen.

Whaha ja.. Nog niet helemaal wakker geweest

Ik heb ze langer in de oven als het basisrecept. Wel circa 45 minuten. En luchtbellen zitten er ook niet in. Dan nog hou ik die laag.

16

jolanda71 schreef:
witje75 schreef:
jolanda71 schreef:

Ik heb ze langer in de oven als het basisrecept. Wel circa 45 minuten. En luchtbellen zitten er ook niet in. Dan nog hou ik die laag.

ach ja, ik zit ook wel eens te slapen hier. Gister vroeg iemand om een idee voor engeltjes, en ik stuurde een idee voor egeltjes. Ach ja, kan gebeuren.

17

Ik heb dat 'probleem' ook wel eens gehad (gebakken met de biscuitmix van de webshop) en eigenlijk vond ik het niet eens zo erg, want dan is die bobbelige bovenkant eraf zonder dat ik hoef te snijden!

Nadeel is wel dat het binnenste dan wat plakkerig is, dus waarschijnlijk nog net niet helemaal gaar.
Misschien toch wat langer in de oven, zoals Nathalie al zei.

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

18

witje75 schreef:
jolanda71 schreef:
witje75 schreef:

ach ja, ik zit ook wel eens te slapen hier. Gister vroeg iemand om een idee voor engeltjes, en ik stuurde een idee voor egeltjes. Ach ja, kan gebeuren.

hihihihi ik had het idd over mijn twee opties en niet over de taarten :lol: ;)

19

Ja kreeg al een hint;)

Ach ik heb er 23 achter de rug met deze mix. Het blijft hetzelfde.. Met constante temp., met oploppende temp, koude eieren, warme eieren, wel water, geen water.

Haal gewoon de laag eraf en weg korst.. :D :D

Ja,Jolanda,ik heb dat dus ook altijd,dacht altijd dat ik de enigste was!!!haha
Ik haal de laag er gewoon vanaf,vind het eigenlijk wel best zo!!
Ik gebruik ook de mix van Soezie!!!

21

Ik nu ook Darlene. En ze vinden het hier nog lekker ook :lol:

22

Hallo

Ik heb vandaag voor het eerst mijn biscuit gebakken en helemaal niet gaar en een rare laag bovenop.
Kan iemand mij advies geven over de temperatuur van de oven en hoelang het erin moet..
Was erg enthousiast om te gaan bakken en nu ligt ie in de prullenbak.

23

ik had dat dus ook. Heb woensdag mijn eerste taart gemaakt, en toen ie uit de oven kwam was ie prachtig gerezen, net iets boven de springvorm uit zelfs.
Nadat ik de taart uit de oven had gehaald, zakte hij helemaal in en van boven was het ook een grote luchtbel.
Daardoor was de taart te laag geworden om 2x te vullen helaas.
Moet ik hem toch nog wat langer in de oven laten?

24 Laatst bewerkt door witje75 (27-12-2008 19:45)

Dat hij na het bakken wat cm. zakt is normaal. Maar een luchtbel hoort niet.
Dit kan je voorkomen door eerst hard te mixen, en dan als laatste 2 min op laagste snelheid mixen.
Ik weet niet welk recept je gebruikt hebt? Bij mij komt hij eerst meestal zo'n 3 of 4 cm. boven de springvorm uit, en zakt dan terug tot de rand.

En loesje, welk recept heb je gebruikt? Lijkt alsof hij nog niet gaar was.
Dit kan je controleren door een breinaald erin te steken. Als deze er schoon uit komt is hij gaar, anders nog om de 5 minuten proberen.

25

de laag die los zit kan toch nooit meer vast gaan zitten door hem langer in de oven te laten :S

Ik mix altijd zo'n 8 minuten op hoogste stand en 2 min op laagste stand maar heb regelmatig een losse bovenkant.. m'n taartjes worden er volgens mij niet minder op :D

Zolang de zijkant intakt blijft merk je niets aan de stevigheid en ook qua dikte mag het niets uitmaken.. de loslatende laag is meestal maar 2 a 3 milimeter dik..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!