1

Onderwerp: Hoe zouden jullie dit aanpakken ( vraagje over rozen op bruidstaart)

Ik heb wat tips nodig, dus als jullie  a.u.b mee willen denken graag.

Ik kreeg een mailtje met het verzoek of ik deze bruidstaart kan maken;

http://www.elegantcakery.com/images/Cakes/1RedCascadingRosesCake.jpg

Maar dan 5 hoog i.pv 3 hoog, het liefst met echte rozen want dat is het mooist.

Het liefst maak ik hem ook met echte rozen want als ik al die rozen ( en het zijn er nogal wat als de taart 5 hoog wordt) met de hand moet maken dan ben ik volgens mij 3 weken nonstop rozen aan het maken. :S

Dus nu mijn probleempje, hoe dit aan te pakken.

de rozen + wat gipskruid e.d wil ik in ieder geval van te voren bestellen bij een bloemist, maar kan ik nu het beste de rozen los laten komen,
of vragen of de bloemist er al een soort sluier van wil maken, en dan de steeltjes natuurlijk ingepakken in folie of iets dergelijks.

En blijven de rozen wel goed hangen als je ze in de taart steekt ?  heeft hier iemand ervaring mee ?

Dus als iemans gewoon wat tips heeft hoe dit aan te pakken graag.

Alvast bedankt voor de moeite,

Groetjes Martine

Gr. Martine, Mijn taarten zie je op    klik-hier-maar         of-hier

2

Re: Hoe zouden jullie dit aanpakken ( vraagje over rozen op bruidstaart)

ik vrag me af of dat gipskruid en die klimop blaadjes wel echt zijn?

3

Ja op de foto is alles wel echt denk ik....
Het stukje bovenop kan je misschien in zo'n plat bloemstukjesschaaltje (laten) maken. Andere rozen zullen denk ik 'los' verwerkt moeten worden al kun je natuurlijk wel steeds per roos een takje gips en een stukje klimop meebinden.

Wij (lees Glitter, want die had alle rozen gemaakt :thumb:) hebben samen deze taart trouwens met marsepeinen rozen gemaakt in een andere kleurstelling, maar we hadden dezelfde foto van het bruidspaar gekregen ;)!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3TOCRQS4.jpg

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

4

Echte klimop zou ik niet gebruiken, want dat is giftig. Van gipskruid weet ik het niet. Rozen kunnen wel. Of echte rozen mooier zijn weet ik niet. Maar dat hangt er van af hoe "echt"  je je rozen kan maken. Het lijkt me in ieder geval nogal een opgave om die echte rozen op het goeie moment zo mooi open te hebben en niet nog dicht of al uitvallend. Misschien dat je hulp kan krijgen bij het maken van de rozen?

mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5 Laatst bewerkt door kids4co (21-11-2008 08:54)

Als je verse rozen wilt gebruiken, dan moet je iid rekening houden met wat Mirjam hierboven zegt...ze moeten allemaal zo mooi open gaan, en ik denk dat je ze toch wel wat van te voren klaar wilt hebben....je kan vragen aan de bloemist om ze allemaal met natte watten te omwikkelen en dan nog met bloementape,
het idee van een corsage dus...
maar dan ben je wel heel wat kwijt....mits je het zelf kan doen...

Ik zou voor 'eetbare' rozen gaan!

en iid de klimop is giftig!

Succes!

6

Hoi,

ik heb onlangs ook een verzoek gehad voor deze taart!
En dit heb ik ervan gemaakt:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6NCCPBCO.jpg
Ik heb de flowerpicks uit de webshop gebruikt, erg handig. Je kunt er ook wat water in doen als je dat wil. Ik had dat niet gedaan, maar de rozen zagen er gewoon goed uit. Het helpt natuurlijk ook als je de rozen pas op het laatste moment afsnijd.

Groetjes,

Safeera

ik zou alleen uitkijken met 5 hoog dat het gewicht niet te zwaar wordt aan 1 kant anders heb je kans dat de taart aan 1 kant gaat inzakken.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

8

Tom Poes schreef:

Ja op de foto is alles wel echt denk ik....
Het stukje bovenop kan je misschien in zo'n plat bloemstukjesschaaltje (laten) maken. Andere rozen zullen denk ik 'los' verwerkt moeten worden al kun je natuurlijk wel steeds per roos een takje gips en een stukje klimop meebinden.

Wij (lees Glitter, want die had alle rozen gemaakt :thumb:) hebben samen deze taart trouwens met marsepeinen rozen gemaakt in een andere kleurstelling, maar we hadden dezelfde foto van het bruidspaar gekregen ;)!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-3TOCRQS4.jpg

Elke keer als ik deze foto tegenkom...wordt ik helemaal warm van binnen.

Dit is onze taart geweest op onze trouwdag...thanx to "GlitterPoes" :D

KuZz

9

bloemen van marsepein kan je 3 maanden van te voren al maken. Dus mocht je de bloemen allemaal zelf maken kun ruim van te voren beginnen. Goede planning is halve werk.

Als je verse bloemen gebruikt moet je niet alleen checken of ze giftig zijn maar ook of ze niet bespoten zijn.

voor inspiratie kijk op www.kakeboksen.no

10

normaal zijn de bloemen in een bloemenzaak standaard bespoten (ben zelf bloembindster :D)
als je bloemen gaat bestellen die onbespoten zijn
dan zit daar wel echt een behoorlijke meerprijs aan vast ....
als je al je rozen open wilt hebben
snijd ze dan thuis goed schuin af en zet ze in warm (geen heet ) water
doe dit toch minstens twee dagen voor dat je ze nodig hebt (iets eerder zou nog beter zijn)
dan gaan ze mooi open

zelf vind ik ook de eetbare versie een beter idee
ook al is het veel werk
als je namelijk al de rozen weer uit de taart haalt met het snijden
houd je een taart met allemaal gaten over
dus dat is niet bepaald een plaatje

succes groetjes no

wat is eigenlijk geen goede rede om een taart te bakken ???
mijn taartjes kijken ???  www.taartenlaantje.nl

11

Je had het erover dat je ze erin steekt. Zou het ook mogelijk zijn om de rozen, blaadjes en gipskruid als een soort heel lang boeket met bloemdraad aan elkaar te maken en ze dan het geheel over de taart te draperen? Net zoiets als je doet met het maken van een guirlande van kersttakken. Dan blijft de taart gewoon heel en kan je de rozen er gemakkelijk opleggen en afhalen. Zelf geen ervaring met bruidstaarten hoor, ik dacht gewoon even hardop of eigenlijk al typende...

Succes ermee en wel showen he?!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

12

annemiek schreef:

Je had het erover dat je ze erin steekt. Zou het ook mogelijk zijn om de rozen, blaadjes en gipskruid als een soort heel lang boeket met bloemdraad aan elkaar te maken en ze dan het geheel over de taart te draperen? Net zoiets als je doet met het maken van een guirlande van kersttakken. Dan blijft de taart gewoon heel en kan je de rozen er gemakkelijk opleggen en afhalen. Zelf geen ervaring met bruidstaarten hoor, ik dacht gewoon even hardop of eigenlijk al typende...

als je dat wil doen
moet je toch wel enige ervaring hebben met bloembinden hoor als je dat mooi wil hebben denk niet dat dat makkelijk is
of je moet het al in de bloemenzaak laten maken .... maar dat kost weer erg veel

13

Iedereen alvast bedankt voor het meedenken.

Ik ben zelf ook al langs een bloemist geweest en wat info gevraagd... een heel bloemstuk laten maken wat je op de taart legt wordt waarschijnlijk te zwaar volgens de bloemist.
Ook heb ik gevraagd naar de mogelijkheid van onbespoten rozen en hoe ze het beste voedselveilig te maken, ze gaat in ieder geval voor mij informeren.

Ik krijg daar nog een soort prijsopgave van.

De klimop wordt in ieder geval wel nep.

De bruid wil perse echte rozen, ik heb met haar nu dan ook een vaste prijs pp afgepsroken, waarij de rozen dan apart in rekening worden gebracht.

Gr. Martine, Mijn taarten zie je op    klik-hier-maar         of-hier

14

heel veel succes
groetjes no

15

Ik weet niet of gipskruid giftig is voor mensen, maar ik heb ooit geleerd dat ik het de paarden niet mocht laten eten want voor hen was het wel giftig... :S

Ben benieuwd wat het wordt!

Mijn website: Presentaart

16

Ik weet dat indien onbespoten bloemen erg duur zijn, je ook bespoten rozen kunt gebruiken waar je de buitenste blaadjes vanaf haalt!

Groeten Dorien.