1

Onderwerp: Mmm, moeilijk taartonderwerp.

Mijn collega heeft gevraagd of ik een taart wil maken voor hun (gezinnetje) voor 18/12.
De reden dat ze feest hebben is dat haar man dan weer bekomen is (lees niet meer misselijk) van de laatste chemo.
Ik wilde al een mannelijke striktaart maken met een beetje een wintertwist (ijskristallen). Maar ze willen een echte feesttaart met slingers en ballonnen......

Hou ga ik dat maken zonder dat het kinderachtig wordt??????????? Hun dochter is namelijk ook al 22....
Als ik eraan denk krijg ik steeds van die kindertaarten in mijn gedachten. Wie geeft me even een schop in de goede richting??

Alvast bedankt voor het meedenken. Sorry alvast als ik niet zo snel antwoord geef. Dat komt door mijn leenlaptop uit het jaar 0 ;)

Liefs Martinique
Verslaafd aan taarten maken sinds December 2007

2

Re: Mmm, moeilijk taartonderwerp.

Kan je hier iets mee met andere kleuren?
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MZPTV38J.jpg

Deze was ook ter afsluiting van de chemo maar voor een kind.

3

Ik zou eens inspiratie gaan zoeken bij http://www.pinkcakebox.com/   Die hebben toch veel van die echt feestige taarten die toch volwassen overkomen.

4

Wie een feesttaart met slingers en ballonnen wil, zou ik gewoon een feesttaart met ballonnen geven, toch? Ze zullen wel weten wat ze willen, denk ik ;) En jij kan zo prachtig puzzelen, dat komt toch helemaal goed? Al je echt denkt dat het te kinderachtig wordt zou je wat in de kleuren kunnen varieren t.o.v. een kindertaarten, wat donkerder en ingetogener.... maar ik zou denken dat het dan misschien weer wat saai zou kunnen worden... :think:

Begrijp me niet verkeerd, ik snap wel hoe je op die gedachte komt, hoor! Ik denk alleen dat die mensen wel zullen snappen dat een taart als die waar zij om vragen geen ingetogen mannentaart zal worden, snappie? :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

5

Ja, zo'n taart als die Nathalie liet zien: die is toch helemaal top!?

Groetjes, Adrienne

6

Nathalie schreef:

Kan je hier iets mee met andere kleuren?
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MZPTV38J.jpg

Deze was ook ter afsluiting van de chemo maar voor een kind.

Inderdaad zoiets, vrolijk, feestelijk maar toch niet kinderachtig. Bedankt.

Liefs Martinique

7

Adrienne schreef:

Wie een feesttaart met slingers en ballonnen wil, zou ik gewoon een feesttaart met ballonnen geven, toch? Ze zullen wel weten wat ze willen, denk ik ;) En jij kan zo prachtig puzzelen, dat komt toch helemaal goed? Al je echt denkt dat het te kinderachtig wordt zou je wat in de kleuren kunnen varieren t.o.v. een kindertaarten, wat donkerder en ingetogener.... maar ik zou denken dat het dan misschien weer wat saai zou kunnen worden... :think:

Begrijp me niet verkeerd, ik snap wel hoe je op die gedachte komt, hoor! Ik denk alleen dat die mensen wel zullen snappen dat een taart als die waar zij om vragen geen ingetogen mannentaart zal worden, snappie? :)

Je hebt gelijk inderdaad, maar ben dan zo bang om de plank helemaal mis te slaan. Ik ken mijn collega, die doet eigenlijk nooit zo moeilijk. Maar ik wil dan eigenlijk in hun gedachten kunnen kijken wat ze eigenlijk in hun hoofd hebben ;)

Liefs Martinique

8

karentje schreef:

Ik zou eens inspiratie gaan zoeken bij http://www.pinkcakebox.com/   Die hebben toch veel van die echt feestige taarten die toch volwassen overkomen.

Das een leuke, die ga ik van de week eens op mijn gemakje bekijken.

Liefs Martinique

9

Martinique schreef:

Maar ik wil dan eigenlijk in hun gedachten kunnen kijken wat ze eigenlijk in hun hoofd hebben ;)

Dat herken ik wel!! Maar vertrouw er maar echt op dat wat je gaat maken meeeer dan voldoet :Y

Groetjes, Adrienne

10

ennee. samen met een strik heb je toch een volwassen feest taart!