1

Onderwerp: In vorm houden???

Wanneer ik mijn taart ga decoreren vind ik het vaak moeilijk de decoraties in vorm te houden. Mooie randjes langs de onderkant trek ik uit elkaar en worden bobbelige sliertjes. De rondjes voor retro-taartjes worden eivormig, etc.

Hoe doen jullie dit? ik heb al bedacht dat de marsepein te warm is, dus leg het nu tussen het uitsteken en op de taart plaatsen in de koelkast. Ik gebruik nogal wat crisco tijdens het uitrollen, zal dat ook het probleem zijn?

Tips zijn van harte welkom.

groeten, Marieke

2

Re: In vorm houden???

Ik zou het juist niet in de koelkast leggen; dan wordt het vochtig als je het eruit haalt en dan juist wat slapper. Ik zou het eerder aan de lucht laten drogen en dan overleggen op je taart, dan is het wat steviger.

Hoe leg je het over op je taart? Ik gebruik spateltjes en als het dan niet in vorm blijft, vorm ik het bij op de taart.

Ik werk zelf bij het uitrollen met poedersuiker; wordt het wel wat droger van dan met crisco dus misschien dat dat ook scheelt.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

Ok

groeten, Marieke

Ik begrijp wel wat je bedoelt, heb ik ook wel.
Het beste helpt om na het uitsteken even te laten drogen en daarna heel voorzichtig op de taart leggen.
O ja en inderdaad poedersuiker, met crisco trek ik de marsepein uit model om het van het blad af te krijgen...

Groetjes Renske