1

Onderwerp: Soeziemix spoed.

Ik heb er al een hoop over gelezen. Maar duidelijke antwoorden nog niet gevonden

Hoort de buitenkant zo anders te zijn dan het basisrecept. Hij is veel harder aan de buitenkant.

Van binnen is het struktuur ook minder luchtig dan het basisrecept. Hoop dat iemand me kan helpen.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

2

Re: Soeziemix spoed.

Ik heb zelf van de week voor het eerst ook met mix gewerkt ( van Funcakes) en vond ook dat ie vrij hard aan de buitenkant was, maar na het besmeren was daar niks meer van te merken, de smaak was meer dan prima. Ik denk ook dat basisrecect ietsiepietsie luchtiger is, misschien zit er toch iets van boter of ander vet in de mix? Ik vond het wel errug gemakkelijk: de hele mik in een bak en mixen maar! :D

Ben dus niet echt behulpzaam, kan alleen maar mijn  eigen ervaringen aanvullen...

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

Ik gebruik zelf altijd de Soeziemix,maar heb eigenlijk nooit de buitenkant wat harder.
En ik vind hem zelfs luchtiger dan het basisrecept(die ik een stuk compacter vind haha).

Hoelang heb je alles gemixd dan??
En welke verhoudingen heb je genomen qua ingredienten??

www.bakedbytam.tk
En voor meer taartje kun je en kijkje nemen op mijn Facebook!!!

4

ik heb ruim 10 minuten gemixt

330 mix, 5 eieren en 33 ml water.

Hij rijst overigens beter maar ik vind de buitenkant er zo anders uit zien

Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

5

Sorry dan weet ik ook niet wat er anders aan kan zijn.
Je hebt iig lang genoeg gemixd,de ingredienten goed.....????
Weet het dan ook niet.
De binnenkant bij mij is altijd heeeeeeeel erg luchtig.

www.bakedbytam.tk
En voor meer taartje kun je en kijkje nemen op mijn Facebook!!!

6

Is het ook normaal dat hij veel langer in de oven moet? Circa 45 minuten.

7

Is de datum nog goed? Ik heb ook soezie gebruikt en het zelfde aangehouden als de heb-mix en het ging prima. Maar ik vind de mix  van de hebshop toch lekkerder.
Naara heeft  ook eens een recept geplaatst van een mix die zij het einde vond met foto's er bij hoe zij die maakte. Staat onder de topic( voor sir kneigh).

groetjes van Ann

8

ik doe 312 gram mix, 5 (large!) eieren en geen water met de soezie mix.
Misschien iets te weinig ei tov de mix? ( large eieren wegen ong 55 gram per ei -gewogen na het breken uiteraard)

MMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM
nieuwsgierig naar mijn taartjes? : www.keetie.com

9

ik heb het laatst ook weer eens een gebruikt en ben weer snel overgestapt naar de webshop mix. Bij soezie moet de mixer veel langer draaien, het bleef maar slap en rees dan niet goed. Met de webshopmix is het echt stijf na 10 min mixen. qua smaak bevalt het mij ook zo weer beter .

10

Hij rijst hier wel goed. Alleen moet ik 45 minuten bakken. De bovenkant en de zijkanten zijn goed stevig. Maar de binnenkant ziet er perfect uit.

Ik heb 330 gr mix gebruikt met 5 eieren, dus dat is meer mix dan jij gebruikt Keetie.

11

Ik heb gisteren soezie gebruikt omdat die van de webshop op was. Maar ben harstikke tevreden. Mooi gerezen en lekker luchtig.

Groetjes Cindy