1

Onderwerp: Rozenblaadjes - ball tool?

Hai, ik heb gisteren van de Sint (wat is het toch een schat! :D) niet alleen de basisset met tooltjes gekregen, maar ook de plunger cutters voor rozen etc.

Nu staat er bij de stappen-foto's in de beschrijving dat je de blaadjes met de ball tool dunner/platter maakt. Maar omdat mijn ball tool kleiner is van doorsnede dan de blaadjes moet ik toch rollen of 'strepen' trekken om het gehele blaadje plat te krijgen. En dan heb je geen mooi glad en 'hol' blaadje. Help, hoe doe je dit?

Groetjes, Conny

2

Re: Rozenblaadjes - ball tool?

Je kan de balltool over het buitenste randje van het blaadje rollen, dan word dat wat dunner en "golvender" net al bij echte rozen.

3

De tip die ik  op mijn bloemencursus kreeg is om met heel heel heel lichte druk te werken, en dan heel vaak eroverheen: dan wordt 't wel dunner, maar krijg je geen lelijke afdrukken.

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

4

de balltool moet trouwens altijd half op het kussen en half op het blad

Als je vreugde wil vermenigvuldigen, moet je haar delen. (Pythagoras)

5

Sorry Wendy, wat bedoel je met 'kussen' ? en het blad is dan het bloemblaadje? (voel me echt blond nu ;))

Groetjes, Conny

6

ik vermoed dat wendy het schuimrubber kussentje bedoeld wat onder je blaadje ligt

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

7

hier een voorbeeld

http://nl.youtube.com/watch?v=E4SfgfnzzXk

8

birgitta schreef:

hier een voorbeeld

http://nl.youtube.com/watch?v=E4SfgfnzzXk

Die is handig! Ik heb de uitsteker ook, maar gebruik 'm eigenlijk nooit om rozen mee te maken. Dat ga ik toch ook maar 'ns proberen!

Jac's taartjes ...... naar wens gemaakt voor elke gelegenheid!
www.jacstaartjes.nl

9

Hahahaha, ok, ik ben echt nog een groentje, ik wist helemaal niet dat je voor het vormen van de blaadjes deze op een kussentje kunt leggen ! Maar met het filmpje is het helemaal duidelijk geworden, dankjewel !!!

Groetjes, Conny

10

Schoon schuursponsje werkt super hiervoor

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

11

sorry voor de late reactie, ik bedoelde idd het schuimrubberen kussentje en ook het bloemblaadje, dit filmpje van Lorraine is trouwens een mooie howto.

Als je vreugde wil vermenigvuldigen, moet je haar delen. (Pythagoras)

12

Toevallig zitten proberen vandaag, na twee ........ ging het aardig, en super snel.
Ik heb er een paar met 1 laag gedaan en een paar met 2 lagen, echt leuk!
De howto is perfect.

13

Ja, ik kwam er ook achter dat ik die plunge cutter heb, en heb er afgelopen zondag ook lekker snel een aantal roosjes mee gemaakt, die ik ook taartwaardig vind...
Waarschijnlijk komen ze dit weekend op een taart terecht.

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)