Onderwerp: De S van Sint, Sparta, 2 schone dames.....
Produktie van de afgelopen 10 dagen....(op verzoek toch maar gepost
)
Gisteren vierden we pakjesavond voor onze 3 jongens samen met onze 3 nichtjes. Ze "rekenden" op een taartje van mijn hand. Had niet zo heel veel tijd (dus weer nachtwerk) maar het werd met enthousiasme ontvangen.
De taart was gevuld naar het werkelijk overheerlijke "appeltaart" recept van Vlits (wedstrijdtaart T&T). Viel bij iedereen erg in de smaak. Dat wordt een blijvertje!

Voor dezelfde dag nog een bestelling voor een klein Sinttaartje. Dochter van het gezin is begin aug. jarig, in de zomervakantie dus. Ze vond het zo jammer, dat zij geen taart bij mij kon bestellen, dat ze een sint en kersttaart heeft gevraagd.
Volledig geïnspireerd door alle Sinttaart op het forum!

Voor de juf van jongste zoon een eenvoudig taartje in kerststijl voor bezoek die vandaag bij haar komt. Er mocht niet meer op."

Beide taartjes zijn gevuld met mascarpone met aardbeienjam en aardbeivlaaivulling.
Afgelopen woensdag maakte ik een prinses voor de 9 jarige Femke. Graag blauw met ruches en shawl om haar schouders/arm...... Ik was helemaal weg van de dame van Do in roze en zilver, dus ook ik aan de slag......
Helaas wordt blauw in marsepein toch iets te groen naar mijn zin, maar Femke en haar ouders waren er blij mee.

gevuld met mascarpone met aardbeienjam en aardbeivlaaivulling
Voor Tessa moest het een Sparta shirt worden. Ik heb nog een poging gedaan om het om te buigen naar een leuke meidentaart, maar niks hoor......shirt en het liefst met de foto van favoriete speler Yuri Rose erop! De print is van Ricake. Achteraf had ik het logo van Sparta ook beter kunnen laten printen.....was een fijn gepriegel met marsepein op de cm...

Goed voor 60 personen! Met plank woog dit gevaarte maar liefst 14,5 kilo. Met jarige om te laten zien hoe groot de taart was.

Toch vind ik dit soort grote lappen niet fijn. De marsepein moet dan te dik naar mijn zin, anders scheurt het. Dan ook nog rode strepen erop....Ik kreeg zelf een stukje van de rand, maar voor het eerst liet ik een stuk marsepein liggen.
Geheel gevuld met mascarpone met aardbeienjam en aardbeivlaaivulling.
En voor de 47-jarige trouwdag van een juf van school nogmaals een herfsttaartje. Het liefst dezelfde die ik kort geleden had gemaakt, maar natuurlijk wel wat veranderingen aangebracht.

gevuld met lemoncurd/bc/citroenkwark.
En tot slot nog 1 van vorige week:
Assepoes met kussen....

Jurk gevuld met lemoncurd/citroenkwark. Kussen gevuld met mascarpone met aardbeienjam en aardbeivlaaivulling.
En nog 1 te gaan voor morgen, dus ik ga weer aan de slag....

dus. Natuurlijk moet je ze posten, je mag deze echt niet achterhouden