1

Onderwerp: He, He, de pakjes zijn bezorgd

Een paar weken geleden schreef ik nog dat ik ging stoppen met taarten maken, omdat het resultaat en de hoeveelheid werk me tegenviel. Maar het virus heeft helaas toch al toegeslagen. Inmiddels heb ik een tweede bestelling bij de webshop geplaatst en me ingeschreven voor een workshop. Geinspireerd door alle mooie sinttaarten van de laatste tijd, heb ik voor vanavond toch nog een pietentaart gemaakt. Ik kwam vanmiddag een beetje in tijdnood, vandaar de wat slordige afwerking van de pakjes, maar eigenlijk ben ik er wel tevreden over.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-KIDDNCUR.jpg

Iedereen, vooral de kinderen, reageerde enthousiast. En het was nog lekker ook nog.  Pakjes gevuld met chocomousse en dulce de leche (wat is dat lekker zeg), de blauwe ondertaart gevuld met citroenpudding van Mona en lemon curd, alles afgesmeerd met meringue botercreme.

Zooooo, wat zal ik nu eens gaan maken ......

Groetjes, Elly

2

Re: He, He, de pakjes zijn bezorgd

haahahah ooo wat herkenbaar!! Nee helaas lieverd, je bent voor het leven besmet met het taartmooimaakvirus. En... er is geen medicijn.
Ik vind je pietentaart overigens heel erg mooi geworden.  En idd Dulce de leche is heerlijk! Zeker in combi met boerenjongens!  ;-) Volgende keer eens proberen!

groetjes Syl

3

latinsista schreef:

haahahah ooo wat herkenbaar!! Nee helaas lieverd, je bent voor het leven besmet met het taartmooimaakvirus. En... er is geen medicijn.

Zucht ...., nou dan moet ik van het weekend nog maar een taartje maken voor een vriendin waar ik maandag naar toe ga :D

Groetjes, Elly

4 Laatst bewerkt door marielle583 (06-12-2008 00:31)

Heel leuk en mooi geworden die Pietentaart, niet te zien dat je het snel heb afgewerkt!
Bij welke supermarkt/winkel heb jij die dulce du leche gekocht?
Ik wil het ook nog in een taart verwerken voor zondag maar heb niet veel tijd om alles af te gaan, dus ik hoop dat je me kan helpen?

5 Laatst bewerkt door lune (06-12-2008 00:51)

te laat.........verslaafd :D
Hij is erg leuk geworden

@marielle 583 dulche leche kan je zelf maken door een blikje geconondenseerde zoete melk (friese meisje) in blik te laten koken en dan afkoelen (kijk even bij recepten links, daar staat het volgens mij wel
In elke supermarkt verkopen ze dat volgens mij wel (vaak bij de surinaamse/indische spullen)

bebogeen is ook nog een optie (zoet broodbeleg)

Alles goed???? nee 3 fout

6

Hij is erg gaaf geworden.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

7

Daar mag je zeker tevreden over zijn!Ziet er heel leuk uit :Y

groetjes mariska

8

ik vind het~een hele leuke, mooie taart!

groetjes Ellen

9

erg leuk geworden

10

Hartstikke mooi en vooral je beertje is prachtig !

Groetjes, Conny

11

marielle583 schreef:

Heel leuk en mooi geworden die Pietentaart, niet te zien dat je het snel heb afgewerkt!
Bij welke supermarkt/winkel heb jij die dulce du leche gekocht?
Ik wil het ook nog in een taart verwerken voor zondag maar heb niet veel tijd om alles af te gaan, dus ik hoop dat je me kan helpen?

Ik zie je berichtje nu pas, maar ik heb een blikje gecondenseerde gezoete melk (Fries Meisje van Campina) gekocht bij Super de Boer en 2 uur gekookt. Heerlijk, niet al te zoet en zacht van smaak.

Groetjes, Elly

12

Hele leuke taart en welkom terug dan maar he, ja als je verslaafd bent :lol: