1

Onderwerp: MMf haat/liefde

ik heb een haat/liefde verhouding met mijn MMF :/

snap er niks van, roze gemaakt van roze MM (Frisia van AH) ging perfect. Nu 2x witte gemaakt en dat wil voor geen meter (nog steeds Frisia van AH). Zit er verschil tussen de roze en de witte marshmallows in een zak nee toch zeker :think:

Bestaan er verbrande (niet zwart, maar op een andere manier...weet niet precies hoe) marshmallows?

Hoe lang duurt het bij jullie voordat de marshmallows klaar voor gebruik zijn?

2

Re: MMf haat/liefde

Bij mij is het gewoon haat. VInd het niet fijn werken en een gedoe om te maken.
En ook nog niet te (vr)eten.

Sorry, kan niet helpen dus ;)

Mijn website: Presentaart

3

Ik doe er 22 met een eetlepel water in de magnetron en dat duurt ongeveer een minuut op de hoogste stand.

www.taartmomentjes.nl Een taart voor elk moment.

4

Dito, en dan 4 kopjes gezeefde poedersuiker in fases erin. In vind het geweldig, kinderen en volwassenen vinden het erg lekker.

Ik heb het ook eens gemaakt en vind het inderdaad superlekker.
Het wordt wel een enorme plakzooi. Ik heb er een paar roosjes van gemaakt maar ik zou er ook graag een taart mee bekleden, misschien doe probeer ik dat nog weleens als ik weer marshmallows kan vinden ;).

6

Ik gebruik een ander merk, dus kan niet echt helpen, maar ben wel fan.
Als je het hebt over 'verbrande' marshmallows, klinkt het een beetje alsof ze zijn gaan carameliseren: kan het zijn dat je ze iets te lang in de magnetron gedaan hebt?
Ik doe het echt in heel heel kleine stapjes: 20 sec, nog eens 20, dan mischien 10... Ze hoeven echt alleen maar gesmolten te zijn, dus niet heel heet te worden.

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

gekarameliseerde MM's, ja daar lijken ze inderdaad op!

Begin me nu toch af te vragen wat 'gesmolten' is...vloeibaar toch? Soms heb ik ze wel 3 min erin voordat ik ze vloeibaar vind en dan is het eigenlijk ook niet meer vloeibaar (meer pasta) :-/

8

verliefdmeiske schreef:

gekarameliseerde MM's, ja daar lijken ze inderdaad op!

Begin me nu toch af te vragen wat 'gesmolten' is...vloeibaar toch? Soms heb ik ze wel 3 min erin voordat ik ze vloeibaar vind en dan is het eigenlijk ook niet meer vloeibaar (meer pasta) :-/

Dire minuten lijkt me echt wel te lang... Ik zou toch proberen met kortere tijden en misschien ook niet de allerhoogste stand: zodra je nog alleen wat kleine restjes MMstukjes ziet, kun je die gewoon "wegroeren". Succes!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

9

Ja, ik zou ook niet wachten tot ze helemaal vloeibaar zijn.
Doe ik ook niet.
Je kan de stukjes nog altijd wegroeren.
Soms lijkt het alsof ze nog niet gesmolten zijn, maar als je ze dan roert smelt alles in elkaar.
Succes!

Groetjes, Carolien           
*Klik hier* voor mijn website, en hier om echt al mijn baksels te zien!

Ik doe ze meestal zo'n 50 seconden in de magnetron,en roer er dan de klontjes uit!!!
Ik gebruik zelf altijd de marshmellows van de Hanos,ik heb ook eens een keer die roze en witte van de Hema gebruikt maar die zijn veel stugger,dus er zit inderdaad wel verschil in de marshmellows!!!!