1

Onderwerp: hoe de taart bewaren

hallo,

Ik heb net mijn eerste 'grote" taart gemaakt voor het sinterklaasfeest morgen.
Nu vraag ik me af hoe ik hem ga bewaren.... heb er nu pl folie los over gedaan maar heb het idee dat de marsepein nu zacht wordt. moet hij in de koelkast en met wat erover heen......

zal morgen ook een foto plaatsen wat ben trots op mijn 1e taart :-)

groetjes,

Corine

Re: hoe de taart bewaren

Hay, ik ga morgen mijn eerste echte ook sinterklaastaart maken!!
Volgens mij kan je de taart het beste bewaren in een taartdoos en het ligt aan de vulling, heb je slagroom gebruikt dan in de koelkast en anders met een graad of 6,7 heb ik begrepen.
T

Groetjes van Barbara.
*Je kunt ook kijken bij mijn album als je dat leuk lijkt wat ik  heb gemaakt*: http://www.mijnalbum.nl/Album=MXG4QRGH

3

Jaaa Folie eraf halen, anders gaat de marsepein er helemaal eraan plakken.

groetjes /maaike

4

Met deze temperaturen, kan je hem ook buiten neerzetten. Dan een doos of krat erover heen zetten.
En is het zonder slagroom en melk, dan kan je hem gewoon op kamertemperatuur laten staan.

5

Ik denk dat de taart inmiddels al op is ;) maar bij een volgende zou ik hem in een taartdoos bewaren, in ieder geval niet plastic.
Als je nog niet een hele stapel taartdozen aan wilt schaffen, toen ik net begonnen was kocht ik altijd een paar dozen bij de Hema. Ze zijn niet bij elke Hema enthousiast als je om taartdozen (en taartkartonnetjes) vraagt, maar gewoon doen alsof je dat wekelijks doet helpt wel ;)
Succes!