Re: Taart vanavond ophalen, zondag eten?
ok nu begin ik te twijfelen...
Omdat ik met mijn eerste taart bezig ben, en ik overdag niet zo veel tijd had deze week, heb ik een eerste kapsel woensdagavond al gebakken. Na het afkoelen meteen verpakt en in de koeling gezet(niet gevuld. De andere twee kapsels gisterenavond gebakken, en ook op dezelfde manier verpakt en bewaard in de koelkast. Vanavond ga ik ze vullen( hemelse modder en bbr) en afwerken, daarna bewaar ik ze in de koude schuur met plastic eroverheen... Morgen gaan de taarten aangesneden worden, maar is het kapsel wat ik woensdag heb gebakken dan nog wel lekker??????
In mijn vriezertje was geen plek, anders had ik dat wel gedaan.....
Woensdag een kapsel bakken en zaterdag opeten kan wel hoor. Het is misschien niet zo lekker vers meer (beter even invriezen voortaan), maar het is nog wel 'goed'.
Je vult ze vrijdagavond en zaterdag ga je ze eten, dat is prima!!! Niet twijfelen. Het gaat meer om de hele taart zo lang bewaren.
En ja, kapsels worden misschien ietsje ouder maar die andere 2 zijn sowieso prima en die eerste ook nog wel, hooguit een heel klein beetje minder vers