1

Onderwerp: marsepein rood kleuren

Hallo, Ik probeer voor kerstmis een taart te maken maar dit wil ik graag met rood,goen en wit doen..
Het probleem.. Ik krijg de marsepein maar niet rood..
Met bietensap word hij heel kleverig en roze..
Iemand een idee hoe ik de marsepein echt rood krijg?

Mvg, Tanya

2

Re: marsepein rood kleuren

Ik zou een goede kleurstof gebruiken, bijvoorbeeld extra red (of heet -ie super red) van Sugarflair (bij de webshop te koop). Ook met de kleurtjes van Americolor zou het goed moeten gaan bij marsepein.

Met Wilton moet het misschien ook nog wel lukken met marsepein (dat kleurt makkelijker dan fondant).

Bietensap gaat never nooit lukken. Met vloeibare kleurstof van de toko ook al niet, maar bietensap zou ik niet eens proberen.

Mijn website: Presentaart

3

Sorry, kan je niet helpen. Zwart en rood zijn erg moeilijk goed te krijgen tenzij je een bepaald merk kleurstof heb. Volgens mij heeft iemand hier een keer iets over geschreven. Ik bestel die 2 kleuren altijd kant en klaar omdat ze moeilijk te kleuren zijn.

4

Het zijn inderdaad lastige kleuren, maar kan dus wel met de kleurstoffen die ik noem. Helemaal marsepein valt nog wel mee, wel even een nachtje laten trekken.
Fondant is was lastiger maar kán ook! ;)

Mijn website: Presentaart

5

Ik zie bij de webshop alleen
Sugarflair Dusting Colour POPPY RED - tijdelijk uitverkocht -
Morgen eens bij een winkeltje voor kleurstof kijken, is nog mijn enige optie.. :(

6

Dan kijk je niet helemaal goed ;)
Sugarflair - Max Concentrate Paste Colour RED EXTRA, 42gr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag