1

Onderwerp: Marshmallow Fondant HELPPPPPPP SNELLLL AUB !!

Hallo ,

IK heb MMF vandaag voor de eerste keer gemaakt , maar ik weet niet hoe tie moet zijn.

Teneerste zit er geen andere halve cup poedersuiker in ( er zit maar 1 cup poedersuiker in )

Hoe meer ik poedersuiker erbij wil doen , hoe harder de fondant word.

En hij is nogal ruw , ik voel de suiker nog.

Kan/Mag dit ?

Tips zijn altijd welkom

Graag zo snel mogelijk reageren :)

Groeten een beginner :o

2

Re: Marshmallow Fondant HELPPPPPPP SNELLLL AUB !!

Raar, heb je wel poedersuiker gebruikt?

Heb je een beetje water bij de marshmallow's gedaan doen je ze in de magnetron deed?

3 Laatst bewerkt door monique53 (05-12-2008 17:00)

Laat even precies weten hoe je het heb gemaakt.

Ik doe het zo:

20 marshmallows, lepel water, in magnetron, even doorroeren, weer 20 sec. of zo in magnetron, en net zo lang zo doorgaan dat de marshmallows zacht zijn.

Dan begin je gezeefde poedersuiker erbij te roeren, tot het niet met kan, dan handen invetten met crisco of ossewit. Dan op aanrechtblad poedersuiker erbij blijven doen, in totaal toch iets van 4 kopjes. Je ziet vanzelf op een gegeven moment wel dat het fondant wordt.

Ik heb alles gedaan wat hoort , het is ook fondant geworden , alleen ik weet niet of je die poedersuiker kan/mag voelen.

5

nee dus, die zou je net moeten voelen

oooh wat moet ik nu doen ??
Moet ik die doorkneden ?

En ik heb poedersuiker niet gezeefd mischien is dat de probleem ?

Ik heb de fondant een tijdje in de koelkast gelaten , net heb ik 'm eruit gehaalt maar hij is ontzettend taai en stroef.
Heeeeeeel moeilijk om te kneden ,hoort dit ?

8

Tangermoslima schreef:

Ik heb de fondant een tijdje in de koelkast gelaten , net heb ik 'm eruit gehaalt maar hij is ontzettend taai en stroef.

Nee dit hoort niet, maar ik zou hem ook niet in de koelkast leggen, daar wordt het alleen maar moeilijker door!

Mijn website: Presentaart

mascha schreef:
Tangermoslima schreef:

Nee dit hoort niet, maar ik zou hem ook niet in de koelkast leggen, daar wordt het alleen maar moeilijker door!

Bedankt voor de tip , ik heb 'm nu in een kast verborgen .
Eerst was tie ietsje beter maar zodra ik 'm in de koelkast deed werd de fondant echt hard.

10

Hi, doe je mmf heel even in de magnetron, echt maar even, en dan kneden. Het probleem zit 'm waarschijnlijk toch in het feit dat je de poedersuiker niet gezeefd heb. Dus even zacht laten worden en kneden, kneden, kneden.

Dank je wel Monique voor het helpen , als ik 'm zal gebruiken zal ik 'm even in de magnetron doen.
:D