Onderwerp: teletubbies van play doo
Wie heeft hier ervaring mee? Ik ben nu bezig die gezichtjes erop te krijgen. Doe dan een klein bolletje erin drukken en dat op die tubbies plakken. Doen jullie het ook zo? of kan het makkelijker?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » teletubbies van play doo
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Wie heeft hier ervaring mee? Ik ben nu bezig die gezichtjes erop te krijgen. Doe dan een klein bolletje erin drukken en dat op die tubbies plakken. Doen jullie het ook zo? of kan het makkelijker?
Je moet de hele vormpje voldoen, ik ga er dan met de roller overheen en dan wip ik hem eruit....;)
Groetjes Marlies.
ik doe een klein stukje huidskleur in het malletje dat net in het rondje van het gezicht past. Dan de rest er overheen. De oogjes maak je daarna met een beetje wit en zwart.
Succes!
he bedankt voor de tip Nathalie, die is superhandig.
Ik ben erg benieuwd naar het resultaat! Ik ben namelijk ook van plan om zoiets te doen. Heb je hem bij de showoff neergezet?
Dit zijn mijn resultaten met de malletjes.
Staat nog niet bij de showoff, ga m v.d. week pas maken, maar zoals je zie ze zien eruit zoals hierboven. Heel leuk.
Ummmm, hoe krijg ik ze in godesnaam uit hun vorm
Ik deed dat heel voorzichtig met een cocktailprikkertje bij de voetjes, dan had ik een beginnetje en wipte ie er zo uit. FF bijwerken met je vinger.
Ik heb het malletje met wat poedersuiker bestrooid en de mal kon ik er daarna gewoon afhalen. Hoefde alleen nog maar om de randen weg te snijden maar geen gedoe dat de fondant in de mal blijft plakken.
Doen jullie trouwens tylose in de fondant of gewoon de fondant in de malletje "proppen"?
Moet ze voor morgen maken
Gewoon de fondant in het malletje "proppen". Succes.
Gewoon de fondant in het malletje "proppen". Succes.
Zo heee dat is een supersnelle reactie. Toppie!!
Ik ga aan de slag........ dankjewel Linda.
Nou ik heb ze proberen te maken hoor. Mijn god wat een drama!
Ik kreeg ze er met geen mogelijkheid fatsoenlijk uit. Niet met poedersuiker en ook niet met trex!
Wat doe ik verkeerd? Moet ik ze na het vullen van de malletjes laten drogen soms? Heb zelf diepvries geprobeerd maar lukte ook niet.
pfff 3 uur verder en 6 "gekneusde" teringtubbies ( nu snap ik ook de naam) nog geen mooie poppetjes eruit.
Nou mochten jullie tips hebben dan graag!
je hebt ze dus ingevet, gevuld en laten liggen?
Dan zou je het nog eens kunnen proberen en dan met bv een flute-tool er achter scheef insteken en dan zo eruit wurmen evt met de hulp van een spateltje eerst de voeten eruit te wurmen en dan volgt de rest van die teringtubbie wel Succes. Niet opgeven! De aanhouder wint!!!
even een vraagje aan jullie: waar halen jullie die malletjes van de teletubbies vandaan? vind ik erg leuk dus ben benieuwd waar ik 't kan halen!
Ik weet niet of ik die link hier mag zetten, maar als je even googled op play doh teletubbies dan vind je hem zo.
Ik weet niet of ik die link hier mag zetten, maar als je even googled op play doh teletubbies dan vind je hem zo.
Links naar ander bakwinkels mag niet maar Bart Smit kun je gewoon zeggen hoor
Nou ik heb ze proberen te maken hoor. Mijn god wat een drama!
Ik kreeg ze er met geen mogelijkheid fatsoenlijk uit. Niet met poedersuiker en ook niet met trex!
Wat doe ik verkeerd? Moet ik ze na het vullen van de malletjes laten drogen soms? Heb zelf diepvries geprobeerd maar lukte ook niet.
pfff 3 uur verder en 6 "gekneusde" teringtubbies ( nu snap ik ook de naam) nog geen mooie poppetjes eruit.
Nou mochten jullie tips hebben dan graag!
goh wat herkenbaar!!!
Ik vet ze nu in, dan doe ik alles erin en in de achterkant steek ik een cocktailprikker. Dan doe ik ze even in de vriezer en trek ze aan de prikker uit het het vormpje. Tubbie onvriendelijk misschien om ze een prikker in de rug te duwen maar ach....
je hebt ze dus ingevet, gevuld en laten liggen?
Dan zou je het nog eens kunnen proberen en dan met bv een flute-tool er achter scheef insteken en dan zo eruit wurmen evt met de hulp van een spateltje eerst de voeten eruit te wurmen en dan volgt de rest van die teringtubbie welSucces. Niet opgeven! De aanhouder wint!!!
Yep en ik heb gewonnen. Ik heb zaterdag marsepein gekocht en het daarmee geprobeerd. Dat ging super!!
Gewoon wat poedersuiker in de malletjes en dan de marsepein erin. Je wipt ze er dan zo uit zonder al teveel kneuzingen.
Echt super en mooi strak. Niks klooien met diepvries of trex. Doordat marsepein wat steviger is blijven de figuren ook beter in vorm.
Hij staat nu in de parade.
ga van de week meteen naar de bart smi..vindt ze zo leuk..... weet zeker dat ik daar een glimlach mee op het gezichtje van me kleinste ventje krijg!!!
Ik heb ze bij het Kruidvat gekocht. Daar zijn ze 7,99 ipv 9,99.
Even weer een oud topic omhoog halen!
Ik ga binnenkort ook de teletubbies met de mold maken. Ik heb hierboven al gelezen dat je een stukje huidskleurige marsepein/fondant gebruikt voor het gezichtje en dan daarbovenop de marsepein in de kleur van de teletubbie.
Maar wat doe je met het 'tv-tje' op de buik van de tubbie? Doe je daar dan een stukje grijs in? En met welk product maak je het zilver? Ik heb van het weekend voor het eerst de Sugarflair Liquid colors in het zilver gebruikt, maar ik vond het niet zo mooi glimmend en zilver worden als hierboven!!!
Die tv-tjes kan je er ook later gewoon opplakken.
hallo
heeft er iemand nog een setje teletubbies mold
in de aankoop ???
groetjes kim
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » teletubbies van play doo