1

Onderwerp: MMF maken in Kennie?

Kan ik MMF maken in de Kenwood?

2

Re: MMF maken in Kennie?

Ik zou het zelf niet doen! Je moet namelijk dan toch de hele tijd alles overal vanaf halen omdat het zo onwijs plakt.
Wordt je toch weer vies.
Met de hand is sneller en echt een stuk minder vies als je het op de juiste manier aanpakt.
Ik heb foto's gemaakt als zijnde een soort howto. Dus als er interesse is dan wil ik die best plaatsen!

3

Ik deed het wel. (maar maak nu eigenlijk geen mmf meer :) heb toch liever de bakels om mee te werken) Het ging prima (heb de KM 300) en dat plakkerige, och dat viel wel mee. Je kom invetten met crisco en je haak, daarna goed heet water in je kom en de plakzooi is zoooo verdwenen ;)

4

Ik weet niet of het vergelijkbaar is met de KitchenAid maar ik maak altijd MMF in de KA en dat gaat prima. Hij wordt zelfs nog mooier dan toen ik het met de hand deed.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

5

Ok, ik ga het toch nog eens proberen dan. Vond het de vorige keer zo onwijs plakken aan alles. Maar de haak invetten met crisco die had ik nog niet gedaan.
Ik denk trouwens omdat het bij mij met de hand ook goed gaat, dat de neiging om het in de kenwood te doen minder groot is.

6

Invetten met Crisco doe ik eigenlijk nooit. Als ik er poedersuiker bij gooi strijk ik gelijk even de rand en de haak schoon. Als de MMF goed is laat het vanzelf los.

Hier ging met de hand MMF maken ook prima. Alleen was het voor mij steeds een vreselijke opgaaf en te zwaar. Dus 1 keer geprobeerd in de KA en vind het fijn gaan.

7

bedankt voor de reacties, ik ga het gewoon een keer proberen met jullie tips!

Ik maak mmf met de deeghaken van mijn handmixer.

Net zo lang poedersuiker bijvoegen tot je een lekkere bal krijgt, pas dan leg ik het op het aanrecht om verder te keneden/suiker toe te voegen. Dan plakt het niet zo.

Groetjes, Mireille

LET'S MAKE CAKES, NOT WAR!
http://www.mijnalbum.nl/Album=K4HUVYIU

9

Nou Babs ik hou me aanbevolen voor een How To.

groet van Ann

groetjes van Ann

10

die how to....lijkt me wel wat.

Gr Inge

11

Koekenbakker; wat voor soort handmixer gebruik jij? Ik heb vandaag een poging gedaan tot het maken van MMF. Maar dit is jammerlijk mislukt: alles zat onder! Dus hulpmiddelen zijn altijd welkom!

12

Ik vond het zo handig klinken, marshmallowfondant door de mixer 'laten' maken, maar de kop waar de haak aan bevestigd is begon zo heen en weer te schokken dat ik hem maar uitgezet heb. Zijn jullie niet bang dat je mixer het begeeft? Of doe ik iets verkeerd en schudt hij bij jullie niet zo?

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

13

Hij schud hier niet hoor. Je moet alleen niet de hogere standen gebruiken. Gewoon rustig op de laagste stand laten draaien.

14

Ik heb alleen de laagste stand gebruikt, maar toen ging het dus al mis.. Of nouja, ik heb hem uitgezet voor het mis zou gaan, maar het zag er niet goed uit ;)

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

15

Even een 'ouder' topic omhoog, want ik heb ook mmf met de Kennie geprobeerd te maken, maar heb net als Sir Kneighf dat de Kennie heel erg begint te bonken en schudden...ben maar snel gestopt!
Het waren maar 10 marsmallow's ?!

Ik kan het invetten van de kom en haak nog proberen, want op zich was het wel makkelijk dat je niet hoeft te kneden!

Of is er al een Howto van?

16

Zou wel de haken goed om doen als je met de handmixer mmf maakt. Had een keer met brooddeeg dat ze verkeerd om zaten, kruipt alles omhoog. :D

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

17

Dus raad jij de handmixer aan, Pooh?!

Nou ja, als die kapot gaat is minder erg als mijn Kennie!!
Wilde het eigenlijk vanavond nog maken, maar verschuif het maar naar morgen..
Je hoort er nog van!

18

YES!!

Gelukt!

Heb de haken van mijn handmixer ingevet,
was de kom vergeten in te vetten...jaja, haast h

hallo!

Het klinkt heel leuk, mij lukt het alleen maar half, wat doe ik fout? Ik had namelijk allemaal losse stukjes MMF in de mengbak liggen en die werden gedurende het draaien alleen maar kleiner en wilden niet meer aan elkaar plakken (teveel suiker kan eigenlijk niet). Iemand enig idee of hebben jullie dat ook?

alvast bedankt!

20

Je moet kleine beetjes suiker toevoegen, en pas als het helemaal opgenomen is, weer klein beetje bij doen.

ow dat kan het zijn inderdaad, vanavond meteen proberen!
dank je wel!