1

Onderwerp: blauwe snot cupcakes

het onderwerp zegt het al haha ik wilde blauwe cupcakes maken maar ik haal ze net uit de oven en haalde er eentje uit het papiertje en de bovenkant was hard en daar onder was het echt nog een prutje kan je geen kleurstof door biscuitmix doen? ik heb ze ongeveer 20 minuten gebakken op 165 graden, zou dat misschien te hoog zijn geweest? zit nu een beetje te twijfelen of ik weer opnieuw ga beginnen ik hab de tobleronevulling al bijna klaar en die is wel errug lekker dus dat is ook weer zonde als ik die nu niet ga gebruiken. iemand advies?

groetjes kim

groetjes kim

2 Laatst bewerkt door Pooh (04-12-2008 22:44)

Re: blauwe snot cupcakes

Ik denk dat de temperatuur eerder te laag stond, ik bak op minimaal 180 graden en dan 25 minuten.
Stonden ze misschien hoog in de oven, waardoor de bovenkant te hard ging?

Ow wacht (lezen Pooh) je had biscuitmix. Dat moet gewoon goed gaan met kleurstof. Ik denk toch dat ze nog niet gaar waren. Biscuitmix bak ik op ongeveer 170 graden. Wat voor kleurstof was het? Pasta of vloeibaar?

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

nee ik had ze gewoon op t onderste dingetje in de oven gezet (ik heb wel alleen een hete lucht oven) en het was kleurpasta van wilton, ik heb ze net allemaal open gemaakt en bij allemaal was de bovenkant keihard dat kon ik er af breken en daaronder was t echt nog niet gaar wil zo toch weer opnieuw beginnen, jij misschien een idee wat ik nu kan proberen?

groetjes kim

4

Ik bak biscuitmix op 180 graden in een heteluchtoven.. Stonden ze misschien te dicht op elkaar?

5

en anders misschien toch beter cakemix pakken?

6

nee ik had ze best ver uitelkaar gezet maar misschien een beetje rare vraag (ik ben nog een beginneling)haha hoor je cupcakes niet met biscuitmix te maken, kan het daar aanliggen dat ik andere mix nodig heb?

groetjes kim

7

Het kan prima hoor, ik maak ze ook wel eens van mix. Aan de kleurstof kan het niet liggen, daar ben ik vrijwel zeker van.
Je kan het dan eens met cakemix proberen.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

8

ik heb de volgende lading er net in gedaan en nu toch maar ff zonder kleurstofo ja ik had er net ook koekkruiden bij gedaan maar dat moet toch niks uitmaken he? misschien gewoon een pechgevalletje haha hoop dat deze wel gewoon gaan lukken! heb geen cakemix in huis dus maar gewoon w.eer biscuitmix gepakt

groetjes kim

9

ik heb misschien een ideetje waarom ze niet lukken,(de tweede lading was hetzelfde) de bovenkant is net van dat schuim wat je van eiwit maakt zou ik iets teveel ei hebben gebruikt en het beslag te lang gemixt hebben dat het daarom misschien zo wordt?of kan dat niet?

groetjes kim

groetjes kim

10

Ik begin me af te vragen of je themperatuur van je oven wel goed is.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

11

te lang mixen kan niet, te kort wel.
Maar dat de temperatuur niet klopt lijkt me ook vreemd, als het te koud is, zou de bovenkant ook niet heel hard zijn.
Wat je wel zou kunnen doen, is als de bovenkant er mooi geelbruinig uit ziet, zilverfolie erop kunnen leggen. Dan wordt de bovenkant niet harder of bruiner, en kan de rest nog doorgaren.

12

ik ben vandaag maar heel veilig in de supermarkt een pak muffinmix gaan halen waar alleen water bij moest, die zitten er nu in, als die mislukken moet ik toch maar een andere hobby gaan zoeken haha

groetjes kim

13

en hoe is het afgelopen?

Alles goed???? nee 3 fout

14

ja ze zijn mooi en lekker geworden, gelukkig! maar nu had ik alweer moeilijkheden met die alfabetlineaal maar dat heb ik hier op t forum ook alweer voorgelegd. ik kan alleen geen foto erbij plaatsen want mijn afbeeldingen zijn te groot helaas

groetjes kim