1

Onderwerp: Bakvorm kwijt

Hi,

Ik ben mijn kleine ronde bakvorm kwijtgeraakt in de verhuizing. Is dus een goed kado voor onze kerstklaas. Weet alleen niet meer hoeveel cm is was. Mijn "grote"  ronde vorm is 25 cm doorsnede. Wat is een mooie doorsnede voor erbovenop zodat je ook nog wat ruimte hebt om er decoratie op te plakken? Ik weet het, er zijn geen regels, maar wat is gebruikelijk? Bedankt!!!!

2

Re: Bakvorm kwijt

Waarom neem je geen verstelbare bakrand?

Dan kan je en kleiner voor op je 25 cm,
en groter maken?!

3

Een verstelbare bakrand kan, die heb ik zelf ook, vind het alleen wel nogal een gedoe om hem precies af te stellen op de juiste maat. Ik zou gaan voor een springvorm van 20 cm. Is een leuke maat voor kleinere taartje en past ook erg goed qua verhouding op een 25 cm als je een stapel maakt!

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

Bedankt! Ik zat te twijfelen tussen de 15 en 20 cm, dus heb nu een beter idee. Het wordt de 20 cm.

5

Ik vind 5 cm verschil tussen 2 taarten bij een stapel ook mooi.

6

Ik zou ook voor 20 cm gaan. 15 is wel erg klein en gebruik je niet zo heel vaak (tenminste, ik gebruik mijn 20 cm meer).

Maarre, is -ie niet in gebruik als fruitmand ofzo? We hebben dit eerder meegemaakt namelijk ;) :lol:

Mijn website: Presentaart

7

Ik vind het verschil met 20 cm te klein... Maar met 15 weer iets te groot.
Daarom erg blij met het 17.5 cm bakblik die ik deze week binnen heb gekregen! Ze zijn nieuw in de webshop, ook verkrijgbaar in 12.5 en 27.5
Ik heb ook de 10 cm en daarmee de perfecte stapel in combi met mn 25 en 17.5

mascha schreef:

Ik zou ook voor 20 cm gaan. 15 is wel erg klein en gebruik je niet zo heel vaak (tenminste, ik gebruik mijn 20 cm meer).

Maarre, is -ie niet in gebruik als fruitmand ofzo? We hebben dit eerder meegemaakt namelijk ;) :lol:

whaaahaa waar ken ik dat van, oh ja dat was ik, hij heeft nu mijn vierkante in gebruik want die ronde viel steeds om:D

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!