1

Onderwerp: Lang niets gemaakt, nu 3 achter elkaar!

Hoi allemaal,

Een tijdje geen taarten gemaakt. Mijn pols functioneert waardeloos (er is een gewrichtsbandje stuk, ik sta op wachtlijst voor operatie) dus met marsepein freubelen is dan niet echt iets wat lekker loopt. Maar goed, nu toch weer wat taarten gemaakt. Bumba voor de jarige dochter van een vriendin, een Feyenoordtaart voor de jarige zoon van een collega en een Sinterklaastaart voor een collega van mijn man. Over de Feyenoordtaart ben ik niet helemaal tevreden. Ik weet dat ik nog wel een beginner ben maar ik had me de letters strakkes voorgesteld. Gelukkig was mijn collega errug blij dus missie toch nog geslaagd ;-)

Lees overigens veel mee en bekijk jullie prachtige taarten. Jullie maken er toch elke keer weer wat moois van zeg!!! Ik type zo weinig mogelijk vanwege mijn pols, maar weet dat ik soms echt wegzwijmel van jullie creaties hoor!!!

Bumba
http://i196.photobucket.com/albums/aa302/Mienemien/IMG_1684.jpg

Feyenoord taart
http://i196.photobucket.com/albums/aa302/Mienemien/Feyenoordlogo.jpg

Sinterklaastaart
http://i196.photobucket.com/albums/aa302/Mienemien/Sinterklaas.jpg

Bedankt weer voor het kijken en uiteraard zijn tips meer dan welkom!

Amor Vincit Omnia

2

Re: Lang niets gemaakt, nu 3 achter elkaar!

Het zijn leuke taarten, ik vind het plaatje van de sint-taart weer eens heel anders gepuzzeld

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

Mooie taarten

4

Dat zijn hele leuke taarten zeg.

Mag ik zo vrij zijn waar je geopereerd word en wat er precies gedaan word? Ik heb ook een operatie gehad omdat ik een gewrichtsbandje kapot had.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

5

mooie taarten

Leuk idee met die schuimpjes op de zijkant.
Die onthou ik, ik ga morg mijn eerste sinterklaastaart n.l maken!

Groetjes van Barbara.
*Je kunt ook kijken bij mijn album als je dat leuk lijkt wat ik  heb gemaakt*: http://www.mijnalbum.nl/Album=MXG4QRGH

7

ik vind ze prachtig (kan ik niet met geode pols!) vraag me af hoe je die zwarte lijnen maakt

Met een dosis geduld, onsje geluk en heel veel liefde krijg je alles voor elkaar!

8

Ik heb je gemist hier! Balen joh van je pols. Hopelijk lost die operatie het op!!

Je hebt ondanks je blessure mooie taarten gemaakt!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

9

jolanda71 schreef:

Mag ik zo vrij zijn waar je geopereerd word en wat er precies gedaan word? Ik heb ook een operatie gehad omdat ik een gewrichtsbandje kapot had.

Ik wordt geopereerd in het Erasmus MC in Rotterdam door Dr Coert. Hij heeft eerst een kijkoperatie gedaan, waarbij bleek dat het bandje tussen mijn spaakbeen en ellepijp kapot is. Was ook fors ontstoken en gerafeld. Het ontstoken en gerafelde weefsel heeft ie verwijderd en op zich zou ik niet al te veel last hoeven hebben van dat kapotte bandje. Nou heeft mijn andere arm een verminderde functie dus ben ik erg afhankelijk van die pols en dus hebben we besloten dat hij dat bandje weer vast gaat zetten. Hoe en wat precies weet ik niet eigenlijk... Na de operatie moet ik 6 weken in het gips waarvan 4 weken bovenarmsgips, daar zie ik eigenlijk nog het meeste tegenop maar goed...
Wat was bij jou het probleem?

anoli schreef:

ik vind ze prachtig (kan ik niet met geode pols!) vraag me af hoe je die zwarte lijnen maakt

Lang leve de sugargun!!!! Geweldig apparaat!!!  Ik maak op de plaatjes zelf eerst een lijn in het marsepein met een modelling tool, daarna leg ik het zwarte lijntje marsepein er zo in.

Amor Vincit Omnia

10

Barbamama van 3! schreef:

Ik heb ze wel glad gesneden aan de onderkant zodat ze meer raakvlak hebben zeg maar. Vast geplakt met eetbare lijm.

Amor Vincit Omnia

11

Hele mooie gave taarten...:thumb:
Ik vind ze erg leuk.....

Beterschap met je pols....

Groetjes Marlies.

12

prachtig :thumb:

13

Mienemien schreef:
jolanda71 schreef:

Ik wordt geopereerd in het Erasmus MC in Rotterdam door Dr Coert. Hij heeft eerst een kijkoperatie gedaan, waarbij bleek dat het bandje tussen mijn spaakbeen en ellepijp kapot is. Was ook fors ontstoken en gerafeld. Het ontstoken en gerafelde weefsel heeft ie verwijderd en op zich zou ik niet al te veel last hoeven hebben van dat kapotte bandje. Nou heeft mijn andere arm een verminderde functie dus ben ik erg afhankelijk van die pols en dus hebben we besloten dat hij dat bandje weer vast gaat zetten. Hoe en wat precies weet ik niet eigenlijk... Na de operatie moet ik 6 weken in het gips waarvan 4 weken bovenarmsgips, daar zie ik eigenlijk nog het meeste tegenop maar goed...
Wat was bij jou het probleem?

Bij mij is hij geknapt tijdens val op het ijs. Maar dat is 7 jaar later pas ontdekt. Dus waren nog rafeltjes over die ook ontstoken waren. Mijn arts heeft een peesreconstructie gemaakt. Dit heeft helaas niet geholpen. Er waren drie mogelijkheden. 1 te los, 2 te vast, 3 perfect.
Helaas is het bij mij optie 2 geworden. Loop nu al 13 jaar in een breace.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

14

Wat een schitterende taarten zeg en heel veel sterkte met  je pols!

Schijnt de zon niet, stiekem schijnt ie toch!!

15

Hele mooie taarten.

16

Mooie taarten!

Veel succes met je pols....

Nog maar net begonnen maar nu al een taartmuts!

17

jolanda71 schreef:

Bij mij is hij geknapt tijdens val op het ijs. Maar dat is 7 jaar later pas ontdekt. Dus waren nog rafeltjes over die ook ontstoken waren. Mijn arts heeft een peesreconstructie gemaakt. Dit heeft helaas niet geholpen. Er waren drie mogelijkheden. 1 te los, 2 te vast, 3 perfect.
Helaas is het bij mij optie 2 geworden. Loop nu al 13 jaar in een breace.

Bij mij is het letsel ook al jaren geleden, kan zomaar al 20 jaar gelden zijn... Hij geeft een slagingspercentage van ruim 90% dus ik ga er maar voor. Zit nu ook steeds in een brace, waardeloos gewoon...

Amor Vincit Omnia

18

Leuke taarten allemaal :Y
Hoop dat het met je pols snel beter gaat!

Mienemien schreef:
Barbamama van 3! schreef:

Ik heb ze wel glad gesneden aan de onderkant zodat ze meer raakvlak hebben zeg maar. Vast geplakt met eetbare lijm.

Dank :thumb:je voor de tip, dan zijn ze ook niet zo dik, was ik niet opgekomen!!

Groetjes van Barbara.
*Je kunt ook kijken bij mijn album als je dat leuk lijkt wat ik  heb gemaakt*: http://www.mijnalbum.nl/Album=MXG4QRGH

20

wat een leuke taarten

21

Prachtig !!!

Groetjes, Conny