1

Onderwerp: ik wil een goeie mixer!!

Hallo medebaksters,

Sinds een jaar ben ik besmet met het taartenbakvirus en nu vind ik dat ik mezelf mag tracteren op een goede mixer.
Nu viel mijn oog op een Clatronic met 1000 watt, volgens de adverteerder is hij net zo goed als een Kenwood maar alleen veel scherper geprijsd 125.00 euro.
Wie heeft er ervaring met zo'n soortgelijke machine of kan mij adviseren wat ik moet kopen?
Ik bak gemiddeld 2 a 3 taarten per week en ben die lamme arm zat met mijn handmixertje al is het resultaat goed!

Groetjes, Koekedief

2

Re: ik wil een goeie mixer!!

Ik heb een Kenwood gehad, jaren mee gewerkt maar wou een moderner uitziende mixer kopen. De Kenwood is echt geweldig, nieuwe ziet er ook wel mooi uit. Maar ik heb een KitchenAid gekocht. Vind ik mooier, en is net zo goed als de Kenwood. Van andere merken weet ik niets, ik gebruik mijn mixer zo veel dat ik gewoon een hele goede wou hebben, die ook mooi genoeg is om altijd in de keuken te hebben klaarstaan.

Ik heb ook een handmixer DUALIT is ook erg goed. Dat gebruik ik als ik iets ijskoud moet mixen, dan kunnen er ijsblokjes in de wasbak, en mixer kom in het ijskoude water.

3

ja misschien wel een beetje krenterig van mij om geen Kenwood te kopen maar ik bak echt voor hobby en dan is het een grote investering vandaar dat ik  de Clatonic wel zie zitten qua prijs en vermogen.
Wie heeft er ervaring met zo'n machine?
Bedankt Monique voor je reactie!

4

Ik snap het wel, maar wat ik eigenlijk duidelijk wil maken is dat je wel moet zorgen dat je een goede hebt. En wat dat betreft heb je het makkelijk want je kunt hier idd ervaringen van anderen horen.

5 Laatst bewerkt door Angela45 (01-12-2008 18:44)

Ik heb pas een Kenwood gekocht voor € 159,- .
Nieuw ntuurlijk en zelfs thuis bezorgd voor dezelfde prijs.
Ik ben super tevreden. Heb hem nu 3 weken.
Ben wel een beginnende bakster.;)

Ik vond op een gegeven moment dat ik vaak genoeg (hobby)bakte om een goede mixer te moeten hebben, toen heb ik een kenwood gekocht. Een mx271.
En ik ben er nog steeds superblij mee.

Ook belangrijk; hij staat fantastisch in de keuken, echt een pronkstuk.

Groetjes Renske

7

Volgens mij is een Clatronic hetzelfde als een Bestron en die heb ik!
En ik vind 'm heel goed hoor :Y!
Je moet alleen niet de garde in de afwasmachine doen want dat vindt het plastic te heet, er zitten nu allemaal scheurtjes in. De reservegarde is in huis, gekocht bij zo'n handyman, maar tot nu toe blijft 'ie verder wel heel.
De 'vlinder' moet je ook niet in de vaatwasser doen, want die slaat helemaal uit door het vaatwasmachinepoeder.
Verder maakt 'ie een hoop herrie, maar de buren klagen niet ;), m'n kids wel. die gaan dan even in de tv zitten :D!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

8

Ik heb voor mijn verjaardag van iedereen een Kenwood met alles erop en eraan gevraagd. Een sapcentrifuge, sinaasappelsapperser, blender, enz.
En ik ben er helemaal blij mee, hij doet het erg goed.
Je moet wel alles met de hand afwassen, maar dat heb ik er wel voor over.
Met name eiwitten zijn in een handomdraai stijf geklopt.

www.taartmomentjes.nl Een taart voor elk moment.

9

ik heb ook een kenwood net als Clariska en ben er ook heel blij mee, zit ook nog een keukenmachien bij, om groente te hakken, kaas te raspen.
het was nogal een verassing toen ik de doos uitpakte. Ik dacht dat er een blender en een citruspers bij zat en dat zit er ook, maar er zit ook een apparaat bij om het sap uit fruit en groente te halen... lijkt me lekker hoor!
ik heb de kenwood km 262 en iets van 170 euro voor betaald.

10

Angela45 schreef:

Zo te horen zijn jullie allemaal erg tevreden met een Kewnwood, die naam hoor je elke keer terug komen!
Angela, waar heb jij je Kenwood gekocht want dat staat mij wel aan die prijs en dan nog aan huis bezorgd ook!
Goed te weten dat je niet de gardes en zo in de vaatwasser moet doen, dat scheelt weer een ergernis!!

11 Laatst bewerkt door caroline1979 (04-12-2008 15:31)

Ik heb mijn Kenwood van marktplaats, de KM260 voor 90 euro. Pas 3,5 maand oud met bon en garantiebewijs erbij. Was een gelukje hoor, mijn handmixer had ik opgeblazen waardoor ik even ging zoeken. De advertentie stond net een kwartiertje op het web :). Die mensen deden hem weg omdat ze toch een zwaardere machine wilden hebben... het is geluk hebben, maar misschien een goede tip.

h

kijken jullie ook op mijn site?
http://www.tatataart.nl

12

Ik ga vanavond mij nogmaals flink orienteren en misschien is het inderdaad goed om regelmatig Marktplaats te proberen.
Ik heb hopelijk nog even de tijd want mijn handmixer is al een oud beessie!

Leuk om een medebakster uit de buurt tegen te komen,Caroline!

13

Hier zijn mensen positief over Kenwood, maar ik lees toch regelmatig dat er problemen zijn. Ik ben ook op zoek naar een goeie mixer, dus ik lees nog even mee.

Groetjes, Elly

14

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=40138 hier niet zo'n positieve reaktie: doorgebrand.

15

koekedief schreef:
Angela45 schreef:

Zo te horen zijn jullie allemaal erg tevreden met een Kewnwood, die naam hoor je elke keer terug komen!
Angela, waar heb jij je Kenwood gekocht want dat staat mij wel aan die prijs en dan nog aan huis bezorgd ook!
Goed te weten dat je niet de gardes en zo in de vaatwasser moet doen, dat scheelt weer een ergernis!!

Lees ik het nou goed en mogen de onderdelen van de kenwood niet in de vaatwasser?

16

Kenwood 260 is bij pixmania.nl maar €109!
Ik ben er erg tevreden over, had eerst een kruidvat mixer met draaikom maar dat is echt niet te vergelijken met deze mixer. Als ik het had geweten had ik hem aangeschafd voordat ik mn eerste taart maakte ;)
600 watt en inhoud van 4 liter, inclusief blender, andere accessoires zijn los te koop.