1

Onderwerp: help: recept lukt niet: flowerpaste

Dit is het recept:
http://www.deleukstetaarten.nl/index.ph … ower_Paste

Nu deed ik de poedersiletine, die ik in toko heb gekocht mengen met water.
Na 30 minuten was het een dikke prut.
Nu verwarmde ik het au bain mary, en zou het op moeten lossen????
Het werd een hete dikke prut.
Toen maar het vet en glucose erbij gedaan, prut werd iets minder dik, maar nog steeds dikke prut, het wordt niet zacht.

Na ja, dacht ik, misschien bedoelen ze dit ook wel, dus goot ik dit en eiwit bij de suiker, en ik krijg sneeuwvlokken.
Als ik de mixer hard zet, ligt mijn huis straks vol met sneeuw.
Wel kan ik als ik met de hand duw en een soort bal van kleden, maar zogauw ik weer mix, worden het weer losse kruimels.

Ra ra, wat doe ik nu niet goed???

2

Re: help: recept lukt niet: flowerpaste

Nu een middag verder: Het is 1 harde steen geworden.
Kan ik dit meteen weggooien, of is het nog te redden?

3

Kan je het niet hanteerbaarder maken door het in de magnetron te stoppen voor een paar seconden?

Ik gebruik het volgende recept om mexican paste te maken. Dat gaat bij mij steeds goed.

Hopelijk heb je hier iets aan :S

4

Die mexican paste heb ik ook al gemaakt, maar omdat ik toch vind dat bij het frillen met een coctailprikker, de blaadjes vrij snel stuk gaan, deze maar geprobeerd.

Nu heb ik gisteravond die harde klomp gepakt, en gekneed met mijn handen.
Was eerst heel klonterig, maar na 5 minuten kneden lijkt het wel fondant.
En of ik het nu goed of niet goed heb gedaan, ik heb er wel een narcis van kunnen maken. Dus ben blij het niet weg te hoeven gooien.
Helaas blijft het frillen een probleem, maar minder als met marsepein.

5

ik wee niet of het nog te redden is.
ik maak zelf flower paste met het andere recept. alleen eiwit poedersuiker en tylose. heel makkelijk en het werkt fijn.

6

jammer joh dat het niet zo lukte. was eigenlijk wel benieuwd hoe het zou worden.

7

Probeer deze eens de volgende keer: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=35170

Ik heb daarmee geen problemen met frillen....

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

8

lilo schreef:

Probeer deze eens de volgende keer: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=35170

Ik heb daarmee geen problemen met frillen....

Ha, die heb ik ook al geprobeerd, die werd volgens mij niet hard, maar is heel elastisch dacht ik.

Enne, ik denk dat het mij aan geduld ontbrak, want als ik (welke soort  ik ook gebruik), even paar minuutjes laat drogen, lukt het frillen al veel beter.

9

Bij mij werd die niet erg elastisch eigenlijk, juist wat stug. Maar het ligt waarschijnlijk ook aan de heoveelheid poedersuiker die je erbij doet en de omgevingstemperatuur en vochtigheid...

Voor frillen: klopt dta het beter gaat als het een klein beetje droger wordt... ook weer niet te droog... zo zie je maar dat het toch allemaal uitproberen blijft!

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !