1

Onderwerp: scheuren

Ik heb net een taart gemaakt voor mijn zusje en toen ik de marsepein over de taart legde, kreeg ik op de hele rand overal scheuren en scheurtjes. Het was voorgekleurde marsepein uit Frankrijk (van de supermarkt daar), met 33% amandelen. Toen ik het ging doorkneden vond ik al wel dat er erg veel vet uitkwam. Ligt het daaraan, dat de marsepein niet goed is om uit te rollen? Of heb ik iets anders verkeerd gedaan? Ik heb dit nog nooit zo gehad (zelfs niet met de Ikea marsepein).
Ik heb de taart nu maar compleet met bloemetjes bedekt, maar ja, het is wel erg jammer, want ik had wat anders in mijn hoofd.

Groetjes van Karin

2

Re: scheuren

Ja, daar ligt het inderdaad aan! Het is niet onmogelijk met dat soort marsepein, maar het beste voor uitrollen is toch wel de marsepein van zeelandia (ik geloof de extra blanke in de webshop). Tenminste, dat vind ik en nog h

Mijn website: Presentaart

3

Ja die marsepein ken ik :s. Bij mij lag er na het kneden al een plasje vet op mijn aanrecht :s. Ik vond het na het bekleden ook erg hard, niet soepel zeg maar.
Ik gebruik alleen nog maar Zeelandia!
Die Franse was eens maar nooit meer, en ook een andere die ik eens probeerde was eens maar nooit meer.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

4 Laatst bewerkt door miekje70 (02-12-2008 20:25)

Ik koop altijd de marsepein in Rotterdam op de Pleinweg en dat gaat goed
Heb nog nooit hier iets besteld :o , maar als ik de adviezen zo lees.... inderdaad niet bezuinigen op maresepein.

Schijnt de zon niet, stiekem schijnt ie toch!!