1

Onderwerp: Mijn eerste bestelling...

Dit forum begint toch wel verslavend te worden en het maken van de taarten helemaal. Vorige keer een taart met botje erop gemaakt en daar heeft de vriend van mijn zusje heerlijk van gesmuld. Vervolgens bestelde hij een taart bij mij voor zijn zusje die 6 jaar zou worden.

Afgelopen zaterdag was het zover, de taart voor zijn zusje moest af zijn. Ze wilde heel graag Mega Mindy op haar taart. Ik een plaatje opgezocht hier op het forum en aan de slag gegaan. Voor de eerste keer een puzzelplaatje gemaakt. Op zich ging alles goed, alleen het volgende ging mis....

Ik had mijn puzzelplaatje begin van de week gemaakt, vervolgens luchtdicht verpakt en bewaard. Toen ik donderdag de plaat ging maken waar het puzzelplaatje in moest komen kwam ik erachter dat ik de plaat niet in

2

Re: Mijn eerste bestelling...

Nou het is je gelukt zie ik om een foto te plaatsen.

Leuk geworden.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

3

Nou je mag trots zijn op het resultaat! Echt een hele leuke taart.

Maar je puzzelplaatje leg je toch op je taart, die hoef je niet uit je plaat te snijden. Dat werkt gelijk een stuk makkelijker :)

Groetjes Desiree
mijn taartjes vindt je op Nieky.nl of op hyves! Niekytaarten

4

Ik had mijn puzzelplaatje al eerder (los) gemaakt, de dag voordat de taart gevuld zou worden heb ik de blauwe plaat gemaakt en de letters uitgestoken en gevuld. Hoe zou jij dat doen dan? Gewoon in

5

Daar is ie.
Nee van je puzzel snap ik ook niet...die puzzel leg je gewoon op je in zn geheel bekleede taart.
De 2 vormen tegen elkaar zou best moeten kunnen. Ik heb dat ook gedaan maar wel zorgen dat de 2 taarten even hoog zijn dus eentje even bijsnijden.
Volgens mij is nu licht te zien dat het 2 taarten zijn. Goed tegen elkaar aanduwen en dicht smeren met botercreme.

6

Ik denk dat jij alles in de blauwe ondergrond heb gelegd zeg maar.
Wat iedereen (denk ik) doet is je bekleed je taart, in jou geval met blauw. Daarop leg je dan je uitgestoken letters en je van te voren gemaakte puzzzel.
Wat te voren je puzzel maken kan heel goed dus.
Alles wat dus zeg maar OP de blauwe ondergrond komt leg je als je taart bekleed is op.

7 Laatst bewerkt door bernadettemeulendijk (02-12-2008 15:18)

Hij is goed gelukt!!! Als ik een puzzel taart maak leg ik m idd  ook boven op de basis marsepein!! Dit lijkt me een stuk moeilijker!! :D

8

ziet er prima uit :)

9

Je puzzel hoeft niet IN de fondant/marsepein te liggen maar er bovenop ;)

ziet er lekker uit hoor

“You know you are getting old when the candles cost more than the cake.”
Taartenhof

10

Je hebt het jezelf wel erg moeilijk gemaakt door het plaatje in de ondergrond te leggen. De volgende keer gewoon op je marsepein/fondant leggen, dat gaat een stuk makkelijker.

Hij is wel leuk geworden trouwens!!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

11

Het is wel een leuke MM geworden!

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

12

zooo hij is goed gelukt hoor! en het allerbelangrijkste is toch dat hij heeel erg lekker was!

Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Tilburg, 95m2 taartplezier!

13

Prachtig zeg !!!

Groetjes, Conny

14

Hij is heel leuk geworden, knap hoor voor je eerste en dan gelijk nog zo moeilijk ook. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan he :lol: :lol: Maar knap gemaakt hoor complimenten.

15

Heel erg bedankt voor de complimenten en ik snap nu inderdaad dat ik het mezelf erg moeilijk gemaakt heb. Ik snapte al niet waarom het voor de rest wel bij iedereen lukte. Maar ik vindt het niet echt een puzzelplaatje als je het BOVENOP de bovenste laag legt, dan wordt ie nog tweedimensionaal en krijg je toch weer een hoop fondant op de taart of zie ik dat verkeerd?

16

Ziet er leuk uit :thumb:

Groetjes Marlies.

17

Ik vind het heel erg knap wat je hebt gedaan

Schijnt de zon niet, stiekem schijnt ie toch!!

18

Fonkeltje schreef:

Heel erg bedankt voor de complimenten en ik snap nu inderdaad dat ik het mezelf erg moeilijk gemaakt heb. Ik snapte al niet waarom het voor de rest wel bij iedereen lukte. Maar ik vindt het niet echt een puzzelplaatje als je het BOVENOP de bovenste laag legt, dan wordt ie nog tweedimensionaal en krijg je toch weer een hoop fondant op de taart of zie ik dat verkeerd?

ik begrijp je oplossing en zeker om het niet te dik te maken zou dat wel een goede manier zijn..
Maar een puzzelplaatje wordt het evengoed wel aangezien je alle onderdelen separaat van elkaar uit de fondant snijdt en dan in elkaar puzzeld op je taart :)

( ohh ik klink nu als een expert maar ik moet bekennen nog niet 1 x een puzzel plaatje uitgeprobeerd te hebben... maar mocht iedereen het doen zoals jij zou bij mij de moed in de schoenen zakken hihi )

Ik vind het reuze knap gedaan hoor.. ik zou dat zeker niet zo voorelkaar krijgen!!

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

19

Zelf  vind ik niet dat het een berg wordt als je het plaatje er op legt. Scheelt heel veel werk en stress want het mooi krijgen lijkt me erg lastig als je het uit de onderlaag moet halen. Gebruik zelf altijd marsepein en hebt nog niemand gehoord dat het te dik en te zoet hierdoor werd.

Veel plezier met het bakken van de komende taarten.

Gr Karolien

Hier worden creatieve dromen werkelijkheid..
www.creatievedromen.nl

20

Nou ik vind het heel erg knap gedaan, zeker voor een eerste puzzeltaart.
Je hebt inderdaad jezelf een hoop ellende op de hals gehaald door het in de
basislaag te verwerken, normaal word het plaatje inderdaad boven op de basislaag
gepuzzeld. Maar je mag trots zijn op het resultaa(r)t :D

Stap binnen in een wereld vol taart
http://www.taartwereld.nl  |  http://taartwereld.blogspot.com/