1

Onderwerp: Biscuit of cake?

Dag allemaal,

Mijn eerste berichtje... :)

Ik heb ondertussen al een aantal keren een biscuit gebakken, maar nu vraag ik me af of er mensen zijn die een echte cake maken in plaats van biscuit? Wat vinden jullie aan te raden? Ik denk altijd dat een cake te zwaar is, neen?

Lieze

2 Laatst bewerkt door nikky (01-12-2008 11:36)

Re: Biscuit of cake?

het word dan volgens mij ook echt een zware hap met die vullingen en nog is marsepijn erover. dan is het lekkerder als de cake wat luchtiger is!!
het is al zo vullend. dus ik zou zeker voor die luchtige biscuit mix gaan :-)

3

Wij hebben laatst cake gebruikt om kleine 1-persoons taartjes mee te maken. Het was wel heel lekker, gewoon wat dunner gevuld, maar het is inderdaad heel machtig. Ik vind voor een stuk taart biscuit toch lekkerder, dan heb je nog een stuk en niet een plakje ;)

Mijn website: Presentaart

4

Biscuit als je het met marsepein en/of fondant wil bekleden, en cake als je het wil versieren met botercreme. Er zijn mensen die marsepein en/of fondant niet lekker vinden, en dan vind ik cake met botercreme lekkerder.

5

Ik ben overgestapt op cake, omdat ik het gewoon v

groeten, Marieke

Voor gewone taarten maak ik zelf altijd biscuit,maar als je bijv. een taart in een bepaald model wilt snijden,dan is cake wel weer makkelijker!!

7

Ik maak alleen maar biscuit, cake is echt heel zwaar als je een taart gaat eten! Dan hoef je echt maar een muizen hapje :P Biscuit is lekker luchtig, en in combinatie met al die vullingen die wij erin willen proppen is het niet te machtig!

Groetjes Laura!