1

Onderwerp: kruimelig koekjesdeeg??

Ik heb net met de kids koekjes gebakken naar het recept van Peggy Porschen hier van de recepten. Maar het deeg vond ik alleen zo vreslijk kruimelig :S
Weet iemand hoe dit kan? Ik heb het recept gewoon opgevolgd, alleen niet met de mixer het laatste gedeelte, maar met de hand het deeg verder gekneed omdat het in de mixers bleef zitten.
Maar met de vormpjes uitsteken ging het niet goed, ik moest het heel voorzichtig oppakken anders gingen de vormpjes stuk.
Ook met het deeg uitrollen begonnen het te scheuren en kruimelen, dus erg lastig om mooi te verwerken!

Overigens komen ze wel goed en lekker uit te oven. Maar om de vormpjes mooi op de bakplaat te krijgen lukte dus niet zo.

Iemand tips??

2

Re: kruimelig koekjesdeeg??

Ik doe tegenwoordig half basterdsuiker, half gewone suiker dan is het wat beter handelbaar!
Maar een beetje 'raar' deeg blijft het toch wel, je moet er ook niet te dunne koekjes mee willen maken...

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

3

ik gebruik altijd het recept van de koekjesfee, die lukken bij mij altijd:)

4

ietsje minder bloem misschien, zodat bij het kneden het deeg net loskomt van de deeghaak/klopper

5

Als mijn deeg te kruimelig is gooi ik er nog een ei erbij. Dan bloem erbij doen totdat je het mooi kan kneden en het niet meer zo erg plakt :)

Groetjes, Mandy        www.datzitgebakken.hyves.nl/
Carpe Taart!

6

ik zoek koekjes recepten. wie kan me helpen

7 Laatst bewerkt door Tom Poes (10-12-2008 22:58)

Men opent www.google.nl en daarna typt men als zoekwoorden in 'koekjes recepten' en kijk :rolleyes: :
http://www.google.com/search?client=saf … p;oe=UTF-8

Nou jij kunt tot de volgende kerst iedere dag een ander koekje bakken :D!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"