1

Onderwerp: marsepein van de hanos

ik kom zojuist terug van de hanos en heb taartdozen gekocht 30x30x8 cm 100 st  dus ik kan vooruit de komende tijd haha.

In de rij van het snoep zag ik een emmer staan van 2,5 kilo marsepein 1:1 blanc. Is dit de juiste kwaliteit om uit te rollen en eventueel te mengen met fondant?
Heeft iemand deze al eens geprobeerd? Hij kost wel €21,30.

Tevens zag ik diverse uitstekers:
Rond 14 delig € 13,57
Rond met kartels 14 delig €16,07
Bloemen 9 delig
en ook ovaal, ster en (9 delig) bloem (3 bladig)
Sommige waren duurder en andere weer goedkoper dan de webshop hier, maar scheelde niet veel.

ook hadden ze bakblikken/springvormen en rubberen matjes liggen: beige/bruin met een zwarte rand erlangs. Zijn dit matjes waarop de fondant/marsepein niet kleeft? Ze hadden ze in vele verschillende maten...

Ik had een dagpas. Ik weet nog niet of ik echt een pasje aanvraag.

Trouwens was de poedersuiker duurder dan in de super de boer??!!

Groetels
Ester

2

Re: marsepein van de hanos

Bij Ikea hadden ze ook marsepein 1:1. Een aantal mensen heeft die gebruikt voor boetseren geloof ik. Ik vond hem nogal gelig en er wat grof uitzien. De extra blanke van de webshop heb ik toch het liefst, maar ieder heeft zo zijn voorkeuren.

De poedersuiker, was dat bakkerspoedersuiker of dezelfde als in de supermarkt. Ik hoorde dat er in supermarktsuiker antiklontermiddel zit, dat ervoor kan zorgen dat je icing niet goed hard wordt.

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

3

Nee niet de bakkerpoedersuiker, maar de gewone die ook op de pannekoeken gestrooid wordt. Bij mijn super de boer kost die 60 cent en bij de hanos 69 cent wat een verschil eigenlijk...

4

Hoe werkt dat met een 'dagpas' van de Hanos? Ben ik wel benieuwd naar!

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

5

Nou ik zei at ik voor het eerst kwam en wilde kijken wat ze zoal hadden en toen kreeg ik een dagpas. Als ik het echte pasje wil dan moet ik een copie van de kvkinschrijving meenemen. Wij hebben 3 zaken die ingeschreven staan dus dat is geen probleem.

6

Moet je dan ook zeggen van wat voor bedrijf je bent? Want voor mij is het juist heel moeilijk om naar groothandels te gaan, omdat ik (of familie van mij) geen eigen zaak heeft o.i.d.

'If you can dream it, you can do it' (Walt Disney)

7

Ik ben gewoon naar de balie gegaan en ze hebben niets gevraagd over wat voor een bedrijf ik heb. Ik kreeg gewoon de dagpas. Dat zullen ze wel allemaal noteren als je voor een definitieve pas gaat.