Onderwerp: Waarom zakken mijn boetseersels allemaal in????

Hallo iedereen,

Ik moet voor volgende week een Noukies taart maken voor 20 personen.  Het mag geen stapeltaart zijn, maar een grote rechthoekige taart en dus moet mijn Noukie figuurtje toch ook enige grootte hebben.
Maar het is nu al een paar weken dat mijn figuurtjes allemaal inzakken of scheefzakken.  Ik heb de laatste tijd wel geen tylose meer door mijn marsepein gedaan.  Zou het daardoor komen?
Hoe kan ik er nu voor zorgen dat ik geen extreem dikke knuffel krijg, maar gewoon een mooie slanke hoge knuffel????

2

Re: Waarom zakken mijn boetseersels allemaal in????

Ik denk toch dat je de tylose moet gebruiken om wat meer stevigheid te krijgen......
En goed laten inwerken....

Succes Marlies.

3

Inderdaad tylose (eigenlijk 24 uur in laten werken)  en ik zet ook altijd een sat

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

4

Ja, zou ook tylose gebruiken. Heb het nu voor het eerst zelf gebruikt en er zit echt verschil in!

Hier worden creatieve dromen werkelijkheid..
www.creatievedromen.nl

5

Ik doe er ook tylose doorheen en indien nodig prik ik er een sliert ongekookte spagetti in.

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

Ik gebruik geen tylose, wel spaghetti.
Maak de figuurtjes iets langer en dunner dan de bedoeling is, spaghetti erin, dan zakken ze nog iets in, precies goed dus.

Groetjes Renske

7

renskemorees schreef:

Ik gebruik geen tylose, wel spaghetti.
Maak de figuurtjes iets langer en dunner dan de bedoeling is, spaghetti erin, dan zakken ze nog iets in, precies goed dus.

Heee, wat een tip!

8

...het is te warm bij je in huis? ;)

Mijn website: Presentaart

mascha schreef:

...het is te warm bij je in huis? ;)

Hey Mascha, daar zeg je wat, dat zou wel kunnen.
Ik heb in ieder geval wat tylose door de marsepein gedaan en het is nu toch wat beter.  En voor de rest zal het wel gewoon veel oefenen zijn zeker, tot je dat "fingerspitzengefühl" krijgt he. ;-)