1

Onderwerp: Ik snap er niets van!

Gisteren 2 taarten gebakken. Ik dacht laat ik meteen beslag maken voor 2. Dus dubbele hoeveelheden gedaan en gemixt. Toen ik het in de vorm schepte ging bijna alles er in. voor 1 taart dus! ( ik heb m voor 3/4 gevuld). Hij is flink gerezen,net niet over de rand. Heb ik het nu wel goed gedaan?? Ik vind het zo raar, hoe kan dat nu? Heb ik iets verkeerd gedaan? Straks zijn de taarten helemaal niet lekker.
De vorm was +/- 28cm (ik heb beslag gemaakt voro 2x 26cm)

2

Re: Ik snap er niets van!

Wat is de hoogte van je bakblik?

3

6.5cm

4

Goed gemixt enzo, eieren op kamertemp.?

5

Ik denk niet dat-ie niet lekker zal zijn; Als je het recept voor 26 gewoon verdubbeld heb zou je genoeg beslag gehad moet hebben, je had het beslag gewoon door 2 moeten delen en over de 2 vormen verdelen. Je vorm was dan net iets te groot dus misschien zou-ie iets minder hoog als anders geworden zijn.
Misschien verkeerd gerekend?

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

6

Misschien heb ik er wel gewoon te veel in gedaan (de vorm) Hij is nl wel 7-8 cm hoog, flink gerezen. Ik heb 10mn gemixt en eieren op kamertemp.

7

met net niet over de rand in mn eerste stukje bedoel ik eigenlijk dat het er net niet overheen is gaan lekken. De taart zelf kwam wel boven de rand uit (bolling)

Dan kan waarschijnlijk je mixer niet zo veel beslag aan hoe veel eiren heb je in de kom gedaan?

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

9

10 eieren, maar zal de taart dan wel lekker zijn? Ik heb m morgen nodig!

10

ik heb geen idee zal best zwaar op de maag liggen. Maar 10 eieren om in 1 keer te mixen is best veel de volgende keer maar 2 keer mixen.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

11

Ja dat ga ik dan ook doen, haha. Nou ja, net een stukje van het proeftaartje (van het kleine beetje mix dat ik over had) geproefd en dat is niet heel machtig ofzo volgens mij, mijn zoontje vond het heerlijk, en hij is morgen jarig, dus dat scheelt weer, haha. Nu maar hopen dat de taarten gaar zijn!