1 Laatst bewerkt door Tangermoslima (28-11-2008 10:57)

Onderwerp: ***Welke Cupcake recept is volgens jouw de beste ?? ***

Hallo allemaal ,

Ik wil morgen cupcakes maken , maar heb het nooit gedaan.
Welke is volgens jullie echt een lekker en mooi recept ?

En hoe krijg ik de cupcakes zo hoog gevormd en niet zo plat

En welke buttercreme gebruiken jullie ?

Sorry voor vele vragen :o
Alvast bedankt :)

2 Laatst bewerkt door Tangermoslima (28-11-2008 10:58)

Re: ***Welke Cupcake recept is volgens jouw de beste ?? ***

http://i35.tinypic.com/156clj9.jpg

zoiets , hoe krijg ik de buttercreme zo ?

3

botercreme gebruik ik altijd 1 op 1 roomboter en poedersuiker.

je kan het gewoon spuiten met een spuitzak met spuitmondje 1M denk ik dat ik daarvoor gebruik, maar ik weet het even niet zeker.
Ik maak cupcakes gewoon van cake, het verschilt hoe ik die maak. dan zijn ze doorgaans gewoon hoog. ik leg er dan nog een plaat op om ze plat te krijgen, maar als je dat niet wilt, kun je ze gewoon zo laten als ze uit de oven komen...

4

trouwens, ik doe meestal nog wel smaakstofjes door de botercreme, zoals essence van vanille of citroen. of ik maak meringuebotercreme volgens het recept op lara's site:
http://tartacadabra-recepten.blogspot.c … creme.html

5

Ik gebruik, na alle recepten van iedere bak expert geprobeerd te hebben, de mix voor Muffins van dr.Oetker, die vind ik echt super. Komen erg mooi uit de oven en smaken overheerlijk. Wat botercreme betreft, de aller, aller lekkerste is italian butter cream (googlen), wel wat meer werk dan gewone botercreme, maar echt al het werk waard.

Opspuiten doe je in 2 fases. Eerst een keer met swirl bedekken en dan nog een keer om een mooie toef erbovenop te krijgen.

6

monique53 schreef:

Wat botercreme betreft, de aller, aller lekkerste is italian butter cream (googlen), wel wat meer werk dan gewone botercreme, maar echt al het werk waard.

Opspuiten doe je in 2 fases. Eerst een keer met swirl bedekken en dan nog een keer om een mooie toef erbovenop te krijgen.

Het botercr

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

7

Ik gebruik de webshop-mix, nog niet mislukt tot nu toe.

groetjes monica.
mijn album

8

Ik gebruik het recept van Nigella, staat wel bij de recepten op deze site.
Zijn echt heerlijke cc, nog nooit mislukt.

evamaria schreef:

trouwens, ik doe meestal nog wel smaakstofjes door de botercreme, zoals essence van vanille of citroen. of ik maak meringuebotercreme volgens het recept op lara's site:
http://www.tartacadabra.nl/nl_main.html

Bedankt ik zal kijken :)

monique53 schreef:

Ik gebruik, na alle recepten van iedere bak expert geprobeerd te hebben, de mix voor Muffins van dr.Oetker, die vind ik echt super. Komen erg mooi uit de oven en smaken overheerlijk. Wat botercreme betreft, de aller, aller lekkerste is italian butter cream (googlen), wel wat meer werk dan gewone botercreme, maar echt al het werk waard.

Ik zal het opzoeken op google , bedankt voo de tip! :D

Lara M. schreef:
monique53 schreef:

Wat botercreme betreft, de aller, aller lekkerste is italian butter cream (googlen), wel wat meer werk dan gewone botercreme, maar echt al het werk waard.

Het botercr

monica schreef:

Ik gebruik de webshop-mix, nog niet mislukt tot nu toe.

Ik heb morgen nodig , dus ik kan het niet bestellen helaas.

13

Ik gebruik bijna altijd het cupcakerecept dat hier links in het menu Recepten staat, alleen bak ik ze op een lagere temperatuur en iets langer.
Die toef op de foto die je postte zou misschien ook ganache kunnen zijn, afgekoeld en kort opgeklopt.

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

14

Ik gebruik mijn gewoon cakerecept met 1 ei, 50 g zelfrijzend bakmeel, 50 g suiker, 35 g boter, 1 pakje vanillesuiker op 5a6eieren.
Nigella's cc's vind ik veeeel te zoet!
Toef botercreme gaat heel goed met 1M spuitmondje!

Dank jullie wel dames , ik ga zo beginnen :D wish me luck !

Berichten [ 15 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » ***Welke Cupcake recept is volgens jouw de beste ?? ***