1

Onderwerp: Spoedvraagjes!

Ik heb zojuist mijn chocokapsel uit de vriezer gehaald, is prima gelukt, klaar m te vullen en te bekleden.
Nou wil ik een vulling met gesmolten chocolade, welke kan ik dan beter nemen? swiss merengue ( mijn zus is zwanger en het is voor mn nichtje van 1 als die uberhaupt een stukje krijgt) dus al die rauwe eieren?
Ik dacht anders aan botercreme extra met gesmolten chocolade, dat kan wel he?
Alleen het afsmeren, is dat niet te zoet?of doe ik dat zonder chocolade?
En dat dijkje, kan dat met neutrale botercreme extra of ook al met chocola erin?
(Botercreme extra van hiernaast metbanketbakkersroom)
Heeeeel graag jullie advies, sta op het punt hem te bekleden ;)

Janneke

'Het geheim van geluk is vrijheid, het geheim van vrijheid is lef!'

2

Re: Spoedvraagjes!

Je kunt ook botercreme met nutella mengen....

Groetjes Marlies.

3

Dat wilde ik eerst,maar heb het niet in huis. Is gesmolten chocola ook lekker?
En de rest van mijn vragen?:)

4

Gewoon neutraal botercreme afsmeren lijkt mij het beste, anders wordt het te zoet lijkt mij.

Vullen met ganache is ook lekker ;)

Groetjes Tweety!

5

Gesmolten chocolade is ook lekker inderdaad

Groetjes Tweety!

6

Tot nu toe is mijn chocobiscuit 2X gevuld met een laagje pure chocopasta en pralinebotercreme altijd prima bevallen! Afsmeren en dijkje met neutrale botercreme...

Mmm das pas lekker!

7

Dan ga ik de botercreme extra mix maken. Met Chocola voor de vulling, zonder chocola voor het dijkje en voor het afsmeren. Is dat oke? hihi
Ik heb een taart van 22x22 zal

8

Ik doe weleens die eiwit-botercreme die op Lara d'r site staat (tartacadabra.nl), daar verwarm je de eiwitten en is het dus geen rauw eiwit meer volgens mij :D

Mijn website: Presentaart

9

Nou lees ik net op die site dat ik niet kan smeren met botercreme extra, whaaa!
wat nu? Waar kan ik het beste mee afsmeren?? en dijkje maken

10

Het dijkje moet echt niet met iets waar banketbakkersroom in zit. Dat gaat echt bobbelig worden, zakt aan de zijkanten uit. Dus botercreme, niet botercreme extra.

11

Of bedoelde jullie dat al? ik dacht zonder chocola erbij afsmeren. (echt een beginner,soory!)

12

Ik weet niet wat de rest bedoelde, maar je kunt wel afsmeren met botercreme waar chocolade in zit, maar niet met banketbakkersroom. Vind ik, tenminste.

13

ik heb geen kant en klare mix, ik heb hier een boek: 110gr boter, 225 poedersuiker 2tl melk en 1 tl vanille extract
geschikt?

14

of neem ik hetzelfde recept zonder banketbakkersroom, dan doe ik die alleen voor de vulling

15

hulp

16

hellup ;)

17

fayalobi schreef:

ik heb geen kant en klare mix, ik heb hier een boek: 110gr boter, 225 poedersuiker 2tl melk en 1 tl vanille extract
geschikt?

Deze is niet geschikt om af te smeren of een dijkje mee te maken.

Hier kun je het beste botercreme 1:1 voor gebruiken met eventueel een lik chocopasta erdoor.
Botercreme 1:1 is 1deel boter en 1 deel poedersuiker

Door het vocht wat er in jouw recpet gebruikt wordt (de melk) kan je fondant/marsepein smelten.

“You know you are getting old when the candles cost more than the cake.”
Taartenhof

18

Heel erg bedankt voor jullie tips!! Zaterdag heb ik hem op mijn nichtjes eerste verjaardag gegeven. Hij was gelukt en ze vonden de vulling allemaal lekker!
Ik heb 1:1 botercreme gebruikt voor het dijkje en voor het afsmeren. De vulling is gedaan met botercreme extra volgens recept van hier en met gesmolten chocola, mmmm. Ik ga hem in de taartenparade zetten