1

Onderwerp: Taart vanavond ophalen, zondag eten?

Ik heb gisteravond een taart gemaakt, gevuld met bbroom (aangemaakt met water) en mandarijntjes. De klant komt em vanavond ophalen en wil em zondag aansnijden. Ik bewaar dit soort taarten meestal buiten de koelkast (in mijn koude washok) en wil haar dit ook aanraden, maar blijft ie dan wel goed tot zondag?

2

Re: Taart vanavond ophalen, zondag eten?

Ik zou het zelf niet doen, ik vind het sowieso vrij lang hoor, van woensdag (want toen heb je hem gemaakt) tot zondag... :S

Mijn website: Presentaart

3

oeh, ik vind dat eigenlijk niet echt kunnen zo lang!
En ook al wordt bbr aangemaakt met water, er zit toch melkpoeder in, en wordt dan weer net zo bederfelijk als gewone melk.

4

Idd, en als de ontvanger het niet meteen opeet, dan is de taart NOG OUDER.

5

:nooo

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

6 Laatst bewerkt door jolanda71 (27-11-2008 18:16)

Ik zou hem gisterenavond al ingevroren hebben.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

7

jolanda71 schreef:

:Y

Groetjes, Carin

8

Dat is wel heel erg lang hoor, 5 dagen wachten tot je een taart op eet! Waarom heeft die klant niet gewoon om een taart gevraagd voor zondag als ze hem pas dan nodig heeft?
Ik vind het riskant hoor.. En het lijkt me niet dat de taart dan nog zo lekker is.

Groetjes Laura!

9 Laatst bewerkt door manika (27-11-2008 19:34)

He bah zeg...daar zou ik dus echt  geen hap van hoeven. Ik vind eigenlijk ook dat er best veel risico is zolang bewaren :s Zou hem niet eens aan een zwerver durfen weg te geven :lol:

Groetjes, Manika
www.taartenvanmanika.nl

10

jolanda71 schreef:

yep mee eens

golf is knikkeren voor rijke mensen die te lui zijn om te bukken

11

Zal ik ook nog eens?!!? Ik zou het dus ook niet doen.
Kan de dame de taart zelf niet meteen in de vriezer zetten en dan zaterdagavond eruit halen en in de ijskast laten ontdooien?

12

nee, zou het ook niet doen.
de klant kan hem nu wel meenemen, maar dan moet ze hem thuis in de vriezer doen. dan is er niks aan de hand.
ieuw, moet er niet aan denken om zo'n oude taart te eten.. en al helemaal niet om weg te geven/te verkopen! ook bewaar  ik de bbr in de koelkast. vind ik toch veiliger.
ben je nu overtuigd? ;)

13

petrabennes schreef:

Zal ik ook nog eens?!!? Ik zou het dus ook niet doen.
Kan de dame de taart zelf niet meteen in de vriezer zetten en dan zaterdagavond eruit halen en in de ijskast laten ontdooien?

Dat is het enige advies, dat je nog kan geven.....

Groet, Jolanda

14

Ik vermoed dat het niet anders kon, maar zou ook invriezen als advies geven. Of anders in ieder geval in de koelkast bewaren.
Vind wel dat een taart erg lang goed blijft zolang hij niet aangesneden is.

15

Bij een taart gaat het er toch niet alleen om of 'ie goed blijft? Ik vind lekker minstens net zo belangrijk!

Groetjes, Carin

16

Invriezen vind ik absoluut geen optie, ik vind de smaak dan er zeker niet beter op worden. In dit geval kon het niet anders dan vanavond al ophalen, en ik heb de klant uiteindelijk geadviseerd toch de taart zo kort mogelijk na vanavond aan te snijden, omdat ik anders niet kon garanderen dat de taart 'vers' zou smaken, en dat was geen probleem.
Het buiten de koelkast bewaren doe ik zo vaak, voor een dagje, ook met bbroom, zo lang die maar niet is aangemaakt met melk. Ik heb het uiteraard eerst zelf uitgeprobeerd, en geconstateerd dat de smaak prima was, en heb ook nog nooit klachten gehad. Maargoed, ik heb dan ook een heeeeeeeeeeel koud washok..:)

17

De smaak van een 4 dagen oude taart zal er ook niet beter op worden.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

18

In BBR zit toch echt melkpoeder. Althans, in die van de webshop (zie ingredientenlijst)
Ieder zn mening maar ik heb liever een taart die in de vriezer heeft gestaan dan eem taart van 4 dagen oud en misschien ook een dag niet in de koelkast heeft gestaan.

Jij heb er alleen maar goede ervaringen mee dus dan lijkt het me wat jou betreft geen probleem! Doen dus.

19

En wat nou als er per ongeluk t

Volg je hart...want dat klopt!

20

Alsnog, ik zou het echt niet gedaan hebben! Ik zou toch de hele tijd met de gedachten spelen of er iemand ziek wordt van de taart als hij vijf dagen oud is. Jakkie, dan is de cake toch ook niet lekker meer?
Maar heb jij dan enig idee waarom ze niet gewoon een taart heeft bestelt voor zondag als ze hem dan pas nodig heeft?

Groetjes Laura!

21

Sorry hoor maar weet jij wel hoe een taart h

Groetjes, Carin

22 Laatst bewerkt door mascha (28-11-2008 11:04)

Ik snap het ook niet zo goed, en zou ook gewoon voor invriezen kiezen :S Daar wordt de taart echt niet minder lekker van.
Ook al blijft het wel goed, ik bewaar sommige dingen ook wel koel, maar buiten de koelkast, en dat gaat altijd goed. Maar na zoveel dagen is het gewoon niet vers en lekker meer! :( (dus buiten het feit dat het niet goed meer zou zijn he, ik denk dat het wel goed kan blijven, maar niet zo lekker, dan kan je dus beter invriezen dan blijft het veel lekkerder!)

Mijn website: Presentaart

23

Nou ik twijfel eerlijk gezegd of een taart met deze vulling na 5 dagen nog wel goed is hoor. Als 'ie nog niet bedorven is zit je er wel tegenaan :s.
Lekker is het dus sowieso niet.
En heeft de klant wat over en wil hij dat maandag nog opeten dan wordt 'ie er geheid ziek van. Hetzij omdat de taart inmiddels echt bedorven is, hetzij omdat het zo vies is inmiddels :s

Groetjes, Carin

24

ok nu begin ik te twijfelen...

Omdat ik met mijn eerste taart bezig ben, en ik overdag niet zo veel tijd had deze week, heb ik een eerste kapsel woensdagavond al gebakken. Na het afkoelen meteen verpakt en in de koeling gezet(niet gevuld. De andere twee kapsels gisterenavond gebakken, en ook op dezelfde manier verpakt en bewaard in de koelkast. Vanavond ga ik ze vullen( hemelse modder en bbr) en afwerken, daarna bewaar ik ze in de koude schuur met plastic eroverheen... Morgen gaan de taarten aangesneden worden, maar is het kapsel wat ik woensdag heb gebakken dan nog wel lekker??????

In mijn vriezertje was geen plek, anders had ik dat wel gedaan.....

25

Woensdag bakken voor z