1

Onderwerp: mascarpone gruwel

Ik lees hier heel veel dat jullie mascarpone gebruiken. Dus ik bij de recepten gekeken. En ik denk dat is een makkie: jam erbij en klaar. De ideale vulling dus!
Ik mascarpone gekocht. Maak ik het bakje open, toen dacht ik al ieeeeuw wat een lucht. Maarja dat zegt niet altijd alles. Jam erbij gedaan. Geproefd...gru-we-lijk!!!!
Maarja, ik ben wat eten betreft best een muts, dus ik aan Kees gevraagd wat hij ervan vindt. Maar hij vond het ook goor. Dus de vraag: is mascarpone idd een aparte smaak of was deze niet goed? Hij was niet over de datum.

groetjes Colinda

groetjes Colinda                                mijnalbum/ taartjes en Co
taartjes en Co: jammie jammie lekker lekker!!!

2

Re: mascarpone gruwel

Nou, ik geloof nooit dat het normale mascarpone kan geweest zijn, als er echt een heel overheersende geur vanaf kwam... Er komt volgens mij van gewone yogurt meer geur! Het heeft een behoorlijk neutrale smaak, en geur, zeg maar zoals een witte roomkaas als philadelphia ofzo...

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

3

Ik heb het gekocht bij de C1000 en het stond in het schap van de kazen (bressot enzo) Het zat in een blauw/wit bakje. Nou de lucht, daar kon je niet omheen...

groetjes Colinda

4 Laatst bewerkt door Jol321 (27-11-2008 20:18)

Klinkt alsof het niet goed was......gebruik na ideetjes hier op het forum heel vaak mascarpone en werkelijk iedereen lust het en is er heel enthousiast over. Als je het potje openmaakt ruikt het nergens naar. Het staat bij de kazen maar het is meer room. Mijn man lust geen kaas, ruikt het overal bovenuit, maar hierbij dus niks. Nee hoor, mascarpone smaakt ook vrijwel nergens naar (ietwat zurig) maar met een paar lepels (aardbeien-)jam heerlijk!! 2e laag aardbeienvlaaivulling (of vers in het seizoen), mmmmmm.

Groet, Jolanda

5

staat er solo italia er boven  op?

Het is niet normaal als die vies ruikt :)

6

ja solo italia staat erop. en hij was zeker weten niet over de datum... gewoon pech gehad dus. dan moet ik het toch nog maar een keer proberen. 't leek me juist zo'n lekkere en makkelijke vulling.

bedankt! Cootje

7

Maar hij mag niet vies ruiken, zou er toch maar mee terug gaan en een nieuwe vragen :)

8

Normaal ruikt hij niet hij heeft geen reukje....;)
Ik zou ermee terug gaan....

Groetjes Marlies.

9

dat gaat niet meer. Ik had hem al met jam gemixed, en t ligt nu in de vuilnisbak. Als ik er aan denk ruik ik het weer.....bleeeeee

groetjes Colinda

10

jammer het kost toch alweer geld.....
Hij is toch niet echt goedkoop....
Volgende keer niet zo vlug weggooien ;)

Groetjes Marlies.

11

O wat jammer want dit is echt een superlekkere en makkelijke vulling! Zet de geur uit je hoofd en probeer nog een keer. Het is echt lekker romig, zoet en zacht.

Ik doe er wel nog een zakje vanille suiker door heen en de jam niet helemaal door heen roeren.

12

Heb je niet per ongeluk Magor gekocht? Dat is mascarpone met gorgonzola door elkaar, heerlijk..... maar niet in een taart!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

13

Hm, klinkt niet als normale mascarpone :P
Mascarpone zit ook op tiramisu, en dat smaakt echt niet zo overheersend!

Groetjes Laura!

14

haha ik moest ook meteen aan magor denken (had ik laatst op een toastje, heeeeeeeeeeeerlijk :D, maar niet voor op een taart :P)