1

Onderwerp: hoeveel beslag voor een tulband?

Hoi...

ik ben nu dus alvast bezig met de voorbereiding voor mijn eerste barbietaart.. heb gisteren alvast de tulband gebakken, maar zelfs met een mix op basis van 10 eieren heb ik nog maar een tulband van 12 cm hoog... ik moet dus nog een flink kapsel voor eronder gaan bakken om hem hoog genoeg te krijgen, willen de verhoudingen kloppen...

zojuist wel de tip gelezen over het bakpoeder, maar in hemelsnaam voor een volledige tulband van 24 cm doorsnee en 20 cm hoog , hoeveel beslag heb je dan nodig??????(dan ff zonder het bakpoeder he)

2

Re: hoeveel beslag voor een tulband?

Kan je de tulband niet vullen met water, kijken hoeveel ml het is,
en dan kijken bv hier bij de tabellen of op www.felicitaartjes.nl hoeveel mix je nodig hebt?
dat gaat dan wel over de biscuitmix van de webshop...

3

sja, ik maak de buiscuitmix gewoon zelf(op basis van 1 ei, 30 gram bloem, 30 gram suiker en een beetje zout)

ok, misschien en domme vraag, maat moet dat bloem eigenlijk zelfrijzend bakmeel zijn?????

4

als je zelfrijzend bakmeel hebt, moet er geen bakpoeder in volgens mij!

maar als je vind dat het biscuit te laag is, dan kan je ervoor kiezen om meer beslag erin te doen en dan je vorm dmv bakpapier te verhogen,
probeer eens de zoekfunctie uit met 'bakpapier'  oid...

welke temperatuur heb je gebruikt en welke stand, hetelucht of?
dat kan ook nog helpen!
heb je het op een rooster gezet of op een bakplaat?

Succes!

5

180 graden hete lucht, en ja op een rooster.. hij is verder ook goed gaar. was ook goed bol geworden(helaas moest dat niet omdat hij zowiezo op een ondertaart kwam, dus heb hem op de bolle kant laten afkoelen om hem af te platten, maar dat scheelt maar 1 cm.

Ik ga het zo proberen met half zelfrijzend bakmeel en half bloem.....