1

Onderwerp: Vaktermen leuk! Maar wat betekenen ze?

Als nederige en aankomend beginneling, (maar wel meer dan erg besmet met het virus!) duizelt het mij van de "vaktermen" en ik voel me als een ....... die niet begrijpt wat er bedoeld wordt......

Wie kan mij helpen door vaktermen neer te zetten en ook uit te leggen wat er precies mee wordt bedoel? Bv. "piping-gel" (????)

Voor alle hulp bij voorbaat heel erg bedankt!

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

2

Re: Vaktermen leuk! Maar wat betekenen ze?

Hoi annelies,

Als je kijkt bij de FAQ dan gaat al een wereld aan informatie voor je open. Ook de zoekfunctie is handig om dingen op te zoeken. ( deze laatste kan wel eens kuren krijgen als je het zoekgebied te groot hebt gelaten: zoek dan bv alleen in bv decoreren of taartdecoratie algemeen.

Mocht je het dan toch nog niet vinden of je wil meer uitleg dan zijn we allemaal bereid je antwoord te geven :Y

3

Dank je wel!

Het viel mij al op (voor ik - pas geleden - lid werd van dit forum) dat jullie zo behulpzaam zijn voor elkaar.

Dat is fijn, want meestal gunt de een de ander niets.
Hier op het forum heb ik daar gelukkig niets van gemerkt.

Ik hoop als ik verder ben ook anderen te kunnen helpen.

Maar dat neemt niet weg dat ik nog steeds niet alle vaktermen heb kunnen vinden, ook hier wordt gesproken over "piping" en als je niet weet wat het betekent, wordt het toch best ingewikkeld....

Dus: alle hulp is meer dan welkom!

4

Hoi Annelies,

die hulp heb je net ook gekregen! ;)

In de FAQ staat een kopje "Wat betekent... en daarin staat o.a.  uitgelegd wat piping gel is. ( En nog veeeeel meer :) )
Ik snap best dat het je in het begin even duizelt van alle informatie, maar het beste wat je daaraan kunt doen is eerst heel veel lekkere uurtjes rondneuzen op deze oh zo informatieve site, en zoals Nathalie al zei: als het je dan nog niet duidelijk is, is iedereen meer dan bereid je verder op weg te helpen. :Y

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

5

Als ik het niet hier op het forum kon vinden, ging ik googelen of bij youtube zoeken

Ik moet zeggen op youtube en google kun je heel veel vinden :)

6

birgitta schreef:

Als ik het niet hier op het forum kon vinden, ging ik googelen of bij youtube zoeken

je moet alleen niet op crisco googlen.. want dan krijg je heel rare antwoorden waar het ook voor bedoeld is haha!
wat crisco is.. dat moet je maar even intikken bij de zoekfunctie van de webshop.

7 Laatst bewerkt door birgitta (26-11-2008 22:40)

weet ik al mijn zoon was crisco voor mij aan het zoeken op internet, en liet me de site zien.

:lol: :lol:  :lol:

PS  mijn zoon is wel al 18 :)

8

chantal1980 schreef:
birgitta schreef:

je moet alleen niet op crisco googlen.. want dan krijg je heel rare antwoorden waar het ook voor bedoeld is haha!
wat crisco is.. dat moet je maar even intikken bij de zoekfunctie van de webshop.

:lol: Nou, ik kan wel raden wat er nu als eerste ge-googled gaat worden!! ;)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

9

Ik ben echt verbaasd en een beetje beduusd van alle hulp......dank jullie wel allemaal!!!

Het is hier bijna nog leuker dan een avondje bij mijn vriendinnen!!

Ben blij dat ik er (een beetje) bij mag gaan horen....

10

Maar goed dat ie al 18 is, haha.

@Annelies, als je het dan n

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com