1 Laatst bewerkt door Richelle (26-11-2008 16:33)

Onderwerp: Vraagje over het spuiten van icing

Ik wil/ga voor het eerst icing gebruiken en nou wilde ik proberen om een logo na te maken, als deze nou mooi is en het lukt wil ik hem dit weekend op een taart gebruiken.

Nou is mijn vraag omdat ik hem niet direct op de taart spuit of ik dus net als een puzzelplaatje het logo in zo'n plastic mapje kan doen, vervolgens het logo over spuiten dan laten drogen en dan een zaterdag op de taart plaatsen of gaat dit dan breken?
zo ja iemand dan een ander idee?
En als ik iets meer water bij de icing doe droogt het dan nog wel? ik heb de mix van de webshop.

Alvast bedankt!

2

Re: Vraagje over het spuiten van icing

Ik heb vaker met icing gespoten (cursus gevolgd). Je kan het beste spuiten op bakpapier, dan heeeeeel goed laten drogen tot zaterdag, dan kun je voorzichtig het bakpapier eraf halen (het laat dan al los als het goed droog is), dan zo op je taart schuiven. Succes.

3

oke bedankt, dat wilde ik weten.

Ik heb de mix van de shop, ik heb het idee dat hij een beetje te dik is om mooi egaal te kunnen spuiten als ik er dan iets meer water bij doe droogt hij dan ook nog goed?

4

maak er maar 2!! Als hij breekt....oeps oeps oeps!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

5

Hoe dunner icing is, hoe langer het duurt om te drogen. Verder sluit ik me helemaal bij Kadohke aan, better safe than sorry...

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

6

oke thanks!

7

En als je meer water door de mix doet dan droogt ie zo mooi egaal ook niet op. Dan krijg je van die doorzichtige vlekken in je wit en rare plekken in je gekleurde. Dus vooral niet te veel water gebruiken.
Als je hem van het bakpapier haalt kan je dat bv doen...door verzichtig met een kaas schaaf of andere grote platte spatel eerst los maken.
Succes. Icing is ontzettend leuk om te doen en als je eerst de mix geprobeerd hebt moet je ook vooral es gaan voor icing met eiwit poeder.

8

Als je het logo even laat drogen onder een lamp op een afstand van 20-30cm meteen nadat hij af is blijft hij ook mooi glanzen. Hoeft echt maar een minuutje ofzo. Is veel mooier dan dat doffe dat je krijgt als je hem gewoon aan de lucht laat dragen.

9

smarianne schreef:

Succes. Icing is ontzettend leuk om te doen en als je eerst de mix geprobeerd hebt moet je ook vooral es gaan voor icing met eiwit poeder.

snap dit niet.. in de mix zit toch ook eiwit poeder? wat is het verschil dan marianne?

10

De consistentie is anders. Veel solider. Droogt ook mooier op. Ik kan het niet uitleggen dat verschil moet je zelf eens ondervinden.
Door citroensap te gebruiken in de gemaakte icing van eiwit poeder i.p.v. water schijnt dat je icing ook mooi gaat glanzen. En een druppeltje glycerine is ook bevorderlijk voor de glans, zowel voor mix of de andere icing.
Eigenlijk zou je Karentje de koekjesfee moeten vragen...dat is hier echt de icing expert. Ze heeft ook een site en een forum waar je met zulk soort dingen terecht kunt.

11

oke bedankt!