Onderwerp: Wie heeft het Perfecte recept voor brownies???
Ik bedoel dus niet een goed recept. Maar h
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Wie heeft het Perfecte recept voor brownies???
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik bedoel dus niet een goed recept. Maar h
Oh, ik weet niet of dit de juiste plek is voor dit topic, en ik wil Marianne niet boos maken Maar ik dacht sowieso niet ingezonden recepten (is namelijk niet ingezonden)...
Ik mail wel even...
mijn vriendin had laatst goddelijke brownie's.......toch maar even het recept vragen aan haar, zie haar sowieso zondag
Ik lees mee En ik weet niet of het goed geplaatst is
Misschien bakken en vullen ?
Maar we zien het wel door de vingers omdat jij bent
ps...
Je weet wie het zegt
Het recpt van Nigella voor brownies is wat mij betreft h
Ik heb laatst het recept van brownies van Granny W. hier geprobeerd. Was erg lekker, kleverig, machtig en zeker geen cake achtige structuur.
Hier ook het recept van Nigella.
En het geheim zit hem volgens mij in een lage en lange bak temp/tijd.
Ik zou hem in Bakken en vullen hebben geplaatst....
Wat ik toch maar even doe nu, ok?
Hoi Mascha,
Ik wil natuurlijk niet opgeven (hoewel ) maar onze mix voor Brownies is toevallig wel heel erg echt en heel erg lekker..... misschien toch eens probren? Kort mixen zorgt voor meer "klefheid", wat korter bakken zorgt voor een iets zachtere binnenkant. Ik bak deze brownies best vaak en iedereen zegt eigenlijk dat het
Als je mixen gebruikt, NIET DIE VAN XENOS, die is boven goed, maar onder cake achtig.
ik heb een erg goed recept... eigenlijk een paar erg goede recepten, in een boek brownies en repen, die vind ik zelf erg goed... maaar dat boek ligt bij mijn ouders en daar ben ik met sinterklaas pas weer. mocht je tegen die tijd nog geinteresseerd zijn, laat het dan even weten, okay?
Ik zou hem in Bakken en vullen hebben geplaatst....
Wat ik toch maar even doe nu, ok?
Ja is goed hoor Had het nog netjes gemail in plaats van: als het niet mag verwijder je het maar
Het recpt van Nigella voor brownies is wat mij betreft h
Mijn website: Presentaart
Van mijn schoonzusje kreeg ik het boekje "Brownies" van Linda Collister. Ik heb er nu een aantal van gebakken en ik ben er helemaal weg van. Het standaard recept is geschikt voor een browniebakvorm van 20,5 x 25,5 cm, ingevet en met bakpapier bekleed en gaat als volgt:
100 gr pure chocolade van goede kwaliteit
125 gr ongezouten, zachte boter
275 gr fijne kristalsuiker
1 theelepel vanille-essence (geen imitatie)
2 grote scharreleieren, even losgeklopt
85 gram bloem
2 eetlepels cacaopoeder
100 gram hele of gehakte pecannoten
50 gram pure chocolade van goede kwaliteit, grof gehakt
Verwarm de oven voor op 180 graden, gasoven op stand 4.
Breek de 100 gram pure chocolade in stukjes boven een hittebestendige kom. Zet de kom op een pan met kokend water en laat de chocolade onder regelmatig roeren langzaam smelten. Neem de pan van het vuur en laat hem afkoelen.
Doe de boter in een grote mengkom. Gebruik een elektrische mixer of een houten lepel en klop de boter zacht en romig. Voeg de suiker en de vanille toe en blijf kloppen tot het mengsel zacht en schuimig is. Voeg al roerend de eieren toe en daarna de gesmolten chocola.
Zeef de bloem en de cacao boven de mengkom en vermeng met de chocolademassa. Voeg, wanneer de massa goed gemengd is, de noten en de stukjes chocolade toe en meng alles nog eens goed door elkaar. Schep het beslag in de ingevette en met bakpapier beklede vorm en strijk de bovenkant glad.
Bak ongeveer 25 tot 30 minuten in de voorverwarmde oven. De brownies zijn klaar wanneer een houten prikker die je halverwege de rand en het midden van de bakvorm steekt er nagenoeg schoon weer uitkomt. Neem de bakvorm uit de oven en laat iets afkoelen. Haal de brownies als ze nog warm zijn uit het blik en verdeel in 20 stukken. Eet bij voorkeur warm. Bewaar de afgekoelde brownies in een luchtdichte doos en consumeer binnen vijf dagen.
Bij een kookwinkel heb ik een superfijn vierkant bakvormpje gekocht met een losse bodem, 20x20 cm en die werkt geweldig, ook heel makkelijk om de brownies eruit te krijgen.
Het was even zoeken wanneer ze “brownie-gaar” waren, dit is natuurlijk ook afhankelijk van je oven. Uiteindelijk was het resultaat en overheerlijke kleverige brownie die zelfs met de beste wil van de wereld niks wegheeft van cake.
In het boekje staan ook recepten voor blondies, ook heel prettig :-)
Ik heb een recept gehad van mijn buuf. Het zijn lekkere smeuige brownies
Misschien heb je er wat aan!
350 gram pure chocolade (halen wij uit de bakwinkel)
250 gram ongezouten roomboter
50 gram bloem
1 theelepel bakpoeder
3 middelgrote eieren
250 gram bruine basterdsuiker
Verwarm de oven op 170C, heteluchtoven op 160C. Vet een springvorm van 28 cm in en leg ingevet vetvrij papier op de bodem. Smelt de chocolade en de boter au-bain-marie. Haal het mengsel van de warmtebron als alles gesmolten en goed vermengd is en laat het afkoelen.
Zeef de bloem en de bakpoeder op een bord. Klop de eieren tot een dikke romige substantie en klop er dan voorzichtig de suiker door met een mixer. Blijf kloppen tot het merengue-mengsel heel dik en mousse-achtig is geworden. Voeg dan geleidelijk het chocolademengsel toe, afgewisseld met de bloem. Doe de massa in een springvorm en bak de brownies 40 a 45 minuten tot de bovenkant gebarsten is en het midden stevig aanvoelt.
Laat de brownies afkoelen in de vorm.
Snijd de brownies in de vorm voordat je de vorm omdraait op een plank en draai ze met de goede zijde naar boven.
Ik heb ze ook van Nigella gemaakt uit haar boek maar die waren echt heel lekker met walnoten er in.als je dit recept wil kan ik het even overtikken voor je.
mmm brownies, maar blondies zijn ook niet te versmaden, ik ben er nog niet uit welke ik het lekkerste vindt. Maar Marieke heb je verschillende recepten van blondies? Ik heb er een met kaneel en walnoten. echt super, maar voor nog meer blondies recepten houd ik me aanbevolen
Ik heb ze ook van Nigella gemaakt uit haar boek maar die waren echt heel lekker met walnoten er in.als je dit recept wil kan ik het even overtikken voor je.
Nee hoor, heel lief van je, maar ik heb het boek zelf! (die van goddelijke huisvrouw toch?, is overigens nog niet echt gelukt )
Dames, ik ga snel aan de slag, en dan laat ik het weten
Bedankt alvast
Wanneer kunnen we komen proeven??
'k heb al aardig wat brownie-recepten geprobeerd, maar sinds ik deze van Bill Granger ken, komt d'r geen ander recept meer in!
200 gram klein gesneden pure chocolade
150 gram ongezouten boter
175 gram fijne kristalsuiker
1 tl. vanille-aroma
3 eieren
75 gram gezeefde bloem
100 gram witte chocolade in stukjes van 1/2 tot 1 cm
100 gram melkchocolade in stukjes van 1/2 tot 1 cm
Oven voorverwarmen op 160 gr.. Bakblik van 20 x 20 invetten.
Pure chocolade samen met de boter au bain marie verwarmen. Kom van het vuur afnemen en het mengsel enigszins laten afkoelen.
Met een mixer de suiker en het vanillearoma door het chocolademengsel kloppen. De eieren er 1 voor 1 doormixen. Vervolgens bloem er luchtig door spatelen. Witte en melkchocolade stukjes er door roeren.
Mengsel in de vorm gieten en in ongeveer 40 minuten bakken.
Zelf voeg ik ook altijd nog wat pecannoten of walnoten toe. Echt zalig!!!!!
Suzanne, er staan zes blondie-recepten in het boekje en volgens mij kun je het bestellen bij Bol, maarre, hier komt er een die erg fijn is, veel plezier ermee :-)
Wittechocoladeblondies met frambozen
Voor 9 blondies. Je hebt een browniebakvorm nodig van 20x20 cm, ingevet en met bakpapier bekleed.
250 gram witte chocolade van goede kwaliteit
200 gram ongezouten boter, in dobbelsteentjes gesneden
3 grote eieren
150 gram fijne kristalsuiker
½ theelepel vanille-essence (geen imitatie)
200 gram bloem
1 theelepel bakpoeder
150 gram verse frambozen
Verwarm de oven voor op 180 graden, gasoven stand 4.
Verbrokkel 150 gram van de witte chocolade boven een hittebestendige mengkom en voeg de boter toe. Zet de kom op een pan met kokend water. Laat onder regelmatig roeren langzaam smelten. Neem de kom van de pan en zet weg.
Breek de eieren boven de kom van een elektrische mixer of mengkom. Klop met de mixer of een houten lepel tot schuim. Voeg de suiker en de vanille toe en klop goed tot het mengsel heel dik is en op mousse lijkt.
Roer het gesmolten chocolademengsel erdoor. Zeef de bloem en het bakpoeder boven de kom en spatel door het beslag. Hak de rest van de chocolade in stukjes ter grootte van je pinknagel en spatel door het beslag. Schep het beslag in de ingevette en met bakpapier beklede vorm en strijk de bovenkant glad. Strooi tot slot de frambozen erover.
Bak ongeveer 25 minuten in de voorverwarmde oven of tot een houten prikker die je halverwege de rand en het midden van de bakvorm steekt er nagenoeg schoon weer uitkomt. Laat eerst afkoelen en haal dan de blondies pas uit het blik. Snijd in 9 grote stukken. Bewaar in een luchtdichte doos en consumeer binnen twee dagen.
Uit: “Brownies” van Linda Collister
ohh dit klinkt super, ga ik vast een keer maken, (als ik verse frambozen tegenkom )
Bedankt!
Moet zeggen dat die van de funcakes mix erg lekker is! Ik kreeg een pak kado bij de wedstrijs van T en T, en heb er cakejes van gebakken, daarna zo'n lekkere ganache laag erover... mmmm.... super! Mag ik proeven Mascha? Als je hem hebt gevonden?
Ik heb veel recepten geprobeerd, ook nooit echt tevreden dus de laatste keer maar een combinatie gemaakt van verschillende recepten:
Voor een blik van 23x33
175graden
35-40 minuten
240 gr pure (evt een deel melk) chocolade
240 gr boter
5 eieren
400 lichtbruine suiker
2 zakjes vanillesuiker
190 gr bloem
1 tsp bakpoeder
1 tsp zout
evt walnoten
Chocolade en boter smelten. Eieren, suiker en vanille 10 minuten mixen.
Bloem, bakpoeder en zout toevoegen en daarna chocolademengsel.
Beviel erg goed, maar nu ik dat recept van Bill Granger zie weet ik al wat ik dit weekend ga maken
Ongetwijfeld een aanrader!
Ik ben brownie verslaafde ongeveer, dus heb er al heel wat uitgeprobeerd. Mijn favoriets bruine variant staat hierboven al ongeveer beschreven, als er maar niet teveel meel in zit. Maar hier is de link voor 'mijn brownies'.
http://www.druppels.nl/2006/07/01/maxi-brownies/
Ook nog een afschuwelijk lekker recept voor witte brownies met walnoten. Moet je echt niet te vaak maken (450 gr chocolade!!!), maar echt super.
Voor 12 stuks.
450 gr Witte chocolade, in stukjes
75 gr Boter
3 Eieren
175 gr Lichtbruine basterdsuiker
175 gr Zelfrijzend bakmeel
175 gr Walnoten, gehakt
1 tl vanille-extract
Verwarm de over voor op 190 graden en bekleed de bodem van een ondiep bakblik van 28 * 18 cm (zelf heb ik ronde van 23 cm gebruikt) met bakpapier.
Vet de zijkanten licht in.
Doe 90 gr van de chocolade en de boter in een kom en smelt deze au bain-marie of magnetron(wel voorzichtig, chocolade verbrand snel in de magnetron, dus telkens per 30 sec). Laat het afkoelen
Doe de eieren en de bruine suiker in een grote kom en klop ze goed.
Klop het gesmolten chocolademengsel erdoor.
Zeef het bakmeel boven de kom.
Voeg de gehakte walnoten, vanille-extract en de rest van de chocolade (360gr) toe.
Schep alles losjes om, maar roer niet te lang.
Strijk het mengsel uit in het bakblik. Bak het deeg 30 min. tot het gerezen en goudbruin is.
Het midden mag nog een beetje nat zijn, zelf vind ik dat dat hoort bij brownies.
Laat hem afkoelen en snijd hem in stukken.
Ook weer geen best recept voor de calorie
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Wie heeft het Perfecte recept voor brownies???