1 Laatst bewerkt door LauraV (25-11-2008 22:45)

Onderwerp: Help....cupcakes zakken in.

Vanmiddag mijn eerste cupcakes gebakken met mix uit de shop. Wat was ik trots toen ik na een minuut of 15 door het raampje van mijn oven keek. Prachtig gerezen cupcakes!! Na 18 min prikker erin gestoken, kwam er droog uit, dus de cupcakes eruit gehaald, zakt alles tot mijn grote verdriet al bijna gelijk in! :( Ze waren voor mijn dochtertjes afscheid van de creche vandaag, en ik baalde als een stekker.

Wat doe ik hieraan??? Heb gezocht op zoekfunctie, maar krijg maar 1 topic, en dat gaat over taart.

Please....iemand die weet wat ik verkeerd doe????

Groetjes.....Laura

Re: Help....cupcakes zakken in.

misschien te kort in de oven?? Ik heb dat ook wel eens gehad, nu doe ik ze iets langer. Ze voelen nu minder soppig/nattig aan als ze uit de oven komen... en blijven mooi

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

als je ziet dat ze inzakken vlug weer in de oven doen 5 a 10 min dan gaan ze weer omhoog :)

4

Bedankt allebei!

Birgitta......moet die oven dan nog op 180 gaden staan, of gewoon uit, maar nog warm? En hoelang moet ik ze dan nog laten staan???

Ik dacht als ik nu volgende keer op het einde prik, en ze zijn gaar, en ik doe dan de oven uit en laat ze er nog een poosje in staan, komt het dan ook goed??

Misschien een domme vraag, maar ik vond het zo zonde!

Groetjes.....Laura

5

oven dan nog op 180 laten staan :)