1

Onderwerp: Wat is nou de juiste manier.....

van het bakken van een kapsel van Moscovisch beslag? Ik heb een springvorm van 22 cm, dus ik kan het volgende recept gebruiken:

* 100 gr. roomboter
    * 100 gr. bloem
    * 25 gr. maizena
    * 5 eieren
    * 100 gr. suiker
    * beetje zout

Er staat bij een baktijd van 30 minuten, maar hoe kan ik het beste de temp opvoeren en voor hoelang? Zou 11 min. 145 gr., 11 min. 165 gr. en als laatste 11 min. 175 gr. goed zijn? Het wordt mijn eerste taart dus alle tips zijn welkom!!

Groetjes Rebecca
Together forever, never apart. Maybe in distance, but never in heart!

2

Re: Wat is nou de juiste manier.....

Ik doe de oven altijd voor verwarmen op 150, na 10 minuten gaat hij op 165, en dan weer na 10 minuten op 180. Dan laat ik hem de laatste 10 minuten gewoon gaan.
Dan steek ik er een sateprikker in, als die er droog uitkomt is de taart goed. Als hij nat is, de taart er nog even een paar minuten in.

Groetjes Laura!

3

Ik doe het nooit met baktemperatuur opvoeren hoor. Het is even uitproberen wat voor jou het beste werkt (daar heb je nu dus niets aan)

Mijn website: Presentaart

Ik zet de oven altijd op 175 graden en haal de cake er pas na 40 min. uit, dan is de cake altijd goed. Dus voor die 40 min. nooit de oven openen, zodat je cake niet inzakt.
En verder er om denken dat je het beslag minimaal 8 minuten mixt.

Succes!

5 Laatst bewerkt door Piece of Cake (25-11-2008 21:42)

Ok dank jullie, op de site bij het recept staat dat je de eieren met de suiker luchtig moet roeren maar dat zal dan toch zeker met de mixer moeten??

De eidooiers moet je dan roeren en de eiwitten mixen??

Groetjes Rebecca

6

ja dat kun je doen met de mixer inderdaad... gewoon de eieren door de suiker.  een tip is om de eieren van te voren even in warm water te leggen, dan krijg je een hoger kapsel :)

ik zelf doe vaak niet de temperatuur opvoeren, maar dat komt omdat ik het 1 keer vergat en toen werd die net zo prima.
succes :)

Ok dank jullie voor alle antwoorden, dan ga ik hem 40 min op 175 gr doen en even checken na een minuut of 35. Hoop dat alles gaat lukken!!

Groetjes Rebecca