Onderwerp: Kapsels doorsnijden zonder taartzaag....iemand een tip?
Ik heb nog geen taartzaag. Had van de week spullen besteld uit de webshop en kwam erachter dat ik de taartzaag w
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Kapsels doorsnijden zonder taartzaag....iemand een tip?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik heb nog geen taartzaag. Had van de week spullen besteld uit de webshop en kwam erachter dat ik de taartzaag w
Ik heb wel een taartzaag maar gebruik hem dus niet. Ik kan er niet mee overweg. Ik snij met mijn broodmes. Ik zet het kapsel op een draaiplateau. En dan ga ik heel netjes en rustig snijden. En niet gelijk door en door. Je gaat met het mes iets naar binnen en rustig draaien met je plateau. En dan steeds stukje verder tot hij uiteindelijk door is.
Maar ik heb een vierkante vorm, daar gaat het niet echt mee lukken denk ik of wel? Hoe jij het beschrijft is denk ik, ideaal voor een ronde taartvorm.
Ook met de vierkante doe ik het zo
Wat ik ooit heb gelezen is, aan iedere lange kant van je taart een stuk hout zetten, en je mes gelijk met bovenkant hout snijden. Ik kan het niet anders uitleggen. Probeer het maar te snappen, ik kan je anders niet helpen hahaha.
Ik snap wat je bedoeld monique en dat is inderdaad een handige tip. Zat zelf al te denken aan het plaatsen van grote sat
Misschien lukt dat ook, ik zou de voorkeur geven aan de stukken hout. Ik ben blij dat je het snapte.
Ik doe het ook altijd met een broodmes.
Mijn broodmes is wel groter dan een standaard broodmes, zo'n 55 cm lang. Het mes is 38 cm.
Dat gaat altijd prima.
groetjes Fenna
Ik heb mijn man mijn taart laten snijden met een broodmes en dat ging goed!
Heb van mijn overbuuf wel een keer een taartzaag gebruikt en ik wil en ik moet ook zo´n ding hebben!! Ideaal!!
Visdraad!! een kleine inkeping maken en dan de draad erin leggen. Dan door de taart heen naar je toe trekken! Wel voorzichtig natuurlijk en probeer recht te blijven.
In mijn pr
Ik snij hem ook gewoon met een lang keukenmes, ik heb ook de zaag maar dat is een ONDING....
Groetjes Marlies.
Ik heb het ook altijd met visdraad gedaan maar ik kan blijkbaar gewoon niet recht snijden, mijn kapsels waren altijd shots en scheef. Ga nog maar even verder bedenken en misschien maar gewoon op zoek naar houtplankjes....
p.s: Hey Marlies, wil je de taartzaag niet kwijt?
Ik heb ook sinds vandaag een taartzaag, eerder deed ik het ook altijd met een scherp broodmes. Ging altijd goed.
ik deed altijd met ijzerdraad netjes rond de taart leggen op de zelfde hoogte en dan de draad er door trekken. Succes.
misschien eens wat anders... een vierkante topsyturvy...
Met een gewoon (groot) broodmes...
De taart telkens rondom draaien en centimeter voor centimeter steeds dieper snijden. Door de taart rond te draaien en het mes op 1 hoogte te houden komt het (tenminste bij mij) altijd goed en recht uit.
Oja, ronddraaien kan ook met een vierkante taart hoor. Alleen dan draai je eerder in 4 stappen rond.
Ik heb ook een taartzaag, maar kan er ook niet mee overweg! Ga gewoon snijden met een groot broodmes en hopen dat het een beetje recht gaat!
Willen Rebecca of Marlies misschien hun taartzaag kwijt en aan mij verkopen?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Kapsels doorsnijden zonder taartzaag....iemand een tip?