1

Onderwerp: Babytaartjes maken....

Mijn collega is op dit moment 30 weken zwanger. Ze zal in het nieuwe jaar dus een kleine baby op de wereld zetten. Ze wilde dan een kraamfeest gaan geven en daar leuke taartjes of cupcakes serveren. Ze vroeg of ik dat zou willen doen en of ik leuke ideeen had.

Nu leek het mij wel leuk om minitaartjes te maken en het kapsel de kleur te geven van het geslacht van de baby, hetzij blauw of roze. De buitenkant kan dan neutraal gehouden worden (wit ofzo) en als ze het gebakje aansnijden zien ze dan blauw of roze. Kan ik het kapsel gewoon kleuren met de kleurstof die ik aangeschaft heb van wilton? Ik heb zo'n hele set gekocht met 12 verschillende kleurtjes erin!

2

Re: Babytaartjes maken....

Ja hoor dat kan.

3

Maakt het nog wat uit WANNEER ik de kleurstof erbij doen? Moet dat als je het beslag voor je biscuitmix helemaal af hebt of doe je dat tegelijkertijd met een ei of maakt het niet uit?

4

Ik denk dat het niet uitmaakt, maar zelf zou ik het aan het eind doen, laatste minuutje of zo?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

ja ik doe het meestal op het einde, ik denk inderdaad dat het niet uitmaakt...  succes :)

goed idee trouwens :D

6

Ik doe het ook bij het laatste minuut dat je op het laagst gaat mixen. Zit de kleur er ook goed doorheen.
Geeft een leuk effect hoor dat gekleurde biscuit!

7

Bedankt voor jullie reacties, ik ga het morgen gelijk proberen met mini boltaartjes. Ik zal het resultaat wel showen....

8

Ik heb het bij het water dat bij de biscuitmix moet gedaan, kun je meteen je prikkertje  'uitspoelen' :+!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

9

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=40114 Heb je deze lieve baby al gezien?

10

Ik had inderdaad dat topic al gezien met dat mooie babytje. Maar ik weet niet hoe groot dat die baby zou worden!? Ik heb nu gewoon mini boltaartjes gemaakt van 7 cm doorsneden, ben helaas vergeten om foto's te maken... :grr:

Het waren dus mini boltaartjes en ik had een beetje beslag babyblauw gemaakt en het andere deel van het beslag babyroze. Als vulling had ik aardbeienjam gedaan en eromheen witte fondant. Daarop had ik nu nog geen versieringen gedaan omdat ik te weinig tijd had (had namelijk een deadline voor een megamindy taart) en omdat ik nog niet weet hoe hij/zij gaat heten.

Mijn collega vond het zeer leuk en verrassend en wil dan ook met haar kraamfeest mini boltaartjes met roze of blauwe biscuit. Dat wordt dus nog even afwachten. Dan zal ik niet vergeten om foto's te maken.