1

Onderwerp: Idee voor het maken van 3d creaties !

Ik zag dat er veel vragen waren over hoe een diertje te boetseren. Bijvoorbeeld een dolfijn. Ik zelf had ook dat probleem, maar toen zag ik mijn zoontje met zijn badeendje spelen.
Ik heb een baddiertje in de vorm van een dolfijn gekocht en in de lengte opengesneden. ( setje dieren voor 3 euro bij zeeman) Even de binnenkant ingespoten met bakspray en beide helften gevuld met marsepein of fondant. Even aandrukken op het aanrecht zodat de delen die aan elkaar komen goed vlak zijn. Dan voorzichtig de vormen loshalen en de twee helften weer op elkaar plakken. Het naadje kan voorzichtig worden weggepoetst met een heel klein beetje vocht. Een beetje modelleren nog en voila...binnen vijf minuten een mooie 3d afbeelding !
PS: Zorg er wel voor dat de diertjes niet te stug en te klein zijn!

Je eigen taart is goud waard :-)

2

Re: Idee voor het maken van 3d creaties !

nou das een goeie.
ik ben ook geen held in boetseren (ook niet heel veel geprobeert trouwens maar ik vind het ook niet leuk).
dus als ik ze eens ergens tegenkom neem ik ze misschien wel mee om te testen!

Fenna

3

Handige tip!

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

4

Crea man!

Groetjes Marjolein

5

weet je dat ik daar aan gedacht had? mijn zoontjes hebben zo'n setje met verschillende baddiertjes, maar wilde niet zo ver gaan met mijn taarthobby :D
(merk steeds meer dat ik alles bekijk op taartfreubelgeschiktheid :D )
maar super, ben dus niet de enige die rare ideeen heeft, en het werkt dus ook!
fotootje? :D

groetjes José

6

Wát een inventiviteit! Vind 't een supergoed plan van je, daar was ik nou nooit opgekomen vrees ik, maar gebruiken ga ik 't wel! Dankjewel dat je dat met ons deelt!

"Begin de dag met een dansje..."

7

wat een supertip!! thanks for sharing!

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

Dat is inderdaad echt een heel erg goed idee!! Ik ga van de week meteen hier bij de Zeeman kijken :). Geloof dat ik dat soort dingen ook bij de Action heb zien liggen, toch maar eens wat vaker bij het kinderspeelgoed kijken :)

9

You go girl!!!!!!!!!!!! Geweldig idee, jeetje, the sky is the limit nu. We kunnen nu ALLES maken met die tip. THANK YOU.

10

Er was een vraag geweest voor een fotootje.
Nou bij deze :
En inderdaad, the sky is the limit hoor !

(img)http://picasaweb.google.nl/famtinbergen … 3970(/img)

11

Yep, het werkt. Ik heb net een walvis uit mijn badkamer gepakt, door midden gesneden, fondant die ik toch weg ging gooien erin gefrot. Et Voila, een walvis. Ik moest het met oude fondant doen omdat mijn walvis al oud was (en dus veel mee gespeeld in bad, niet zo hygienisch meer)

owww het werkt echt goed!! Aangezien ik geen kids heb toch nog niet zo heel erg thuis in het kinderspeelgoed, hebben ze (ergens) ook andere figuurtjes dan beestjes?

13

dat is een goede tip, zien er heel leuk uit :)

14

EEN GOEDE TIP...;)
Moet toch maar eens op zolder gaan kijken bij het speelgoed van mijn 3 kids....

Bedankt Marlies.

15

verliefdmeiske schreef:

owww het werkt echt goed!! Aangezien ik geen kids heb toch nog niet zo heel erg thuis in het kinderspeelgoed, hebben ze (ergens) ook andere figuurtjes dan beestjes?

Ik denk dat je met badfiguurtjes toch snel in de diertjes uit zal komen. Je zou nog eens bij bijvoorbeeld een Expo kunnen kijken, daar hebben ze soms ook wel "volwassen"speelgoed.
Maar in principe werkt alles als het maar hol is en van rubberachtig materiaal.
(hard-plastic kan ook maar dan moet je wel goed insmeren/spuiten met bakspray anders wilt het er waarschijnlijk niet uit.)

16

hey jij ook hier.
Wat een goeie tip heb jij zeg!!

17

Ja ik ook hier !
Ach ja, ik ga mijn handigheidjes niet voor mezelf houden he! Die deel ik dan net zo lief met anderen.....scheelt weer een hoop frustraties in een hoop huishoudens.
Maar ik moet er wel eerlijk bijzeggen dat de eer naar mijn "husband"in spee gaat hoor, die heeft het uiteindelijk verzonnen.

18

Wat een super idee.
Mijn dochter heeft een bad eendjes verzameling op de plank staan. Maar die laat ik voorlopig nog maar met rust. Eerst maar eens in de winkel neuzen morgen.

Lieve groetjes en bedankt voor alle inspiratie
Machteld. www.taartjesindepipowagen.com

19

I know maar weet waar je aan begonnen bent.
De taartverslaving is

20

Wat een superhandige tip.

21

Arme kideren hebben straks niets meer in bad om te spelen....alles taat nu in de keuken :)

22

Nog een vraag, heb je er tylos door heen gedaan?  :)

23

h

24

ik wil niet helemaal vervelend doen hoor, maar ik vraag me altijd af met dit soort plastic dingen of je dat dan wel kan gebruiken met etenswaren ivm weekmakers. omdat dit meestal geen plastic is wat voor dit doel geschikt is, of zie ik beren op de weg die er niet zijn? :oo badeendjes voor kids zouden getetst kunnen zijn op giftigheid omdat die kindjes natuurlijk alles in de mond stoppen, maar toch ik weet het niet zo goed :s

De Taartatelier en workshopruimte in Deventer, Zutphen, Apeldoorn en Raalte (Lettele, spanjaardsdijk 92B). http://www.zoetenzodeventer.nl. en  https://www.facebook.com/ZoetenZoDeventer

25

Marije schreef:

ik wil niet helemaal vervelend doen hoor, maar ik vraag me altijd af met dit soort plastic dingen of je dat dan wel kan gebruiken met etenswaren ivm weekmakers. omdat dit meestal geen plastic is wat voor dit doel geschikt is, of zie ik beren op de weg die er niet zijn? :oo badeendjes voor kids zouden getetst kunnen zijn op giftigheid omdat die kindjes natuurlijk alles in de mond stoppen, maar toch ik weet het niet zo goed :s

ik zou het zelf ook niet doen. Ik zie dan ook dezelfde beren als Marije. (en die zitten geen broodjes te smeren :) Sorry melige bui)