Onderwerp: Welk spuitmondje gebruiken voor cupcake-toef
Ik ben een neewby op het gebied van cupcakes.
Ik heb Wilton spuitmondje #035, maar daarmee krijg ik geen mooie toef botercr
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Welk spuitmondje gebruiken voor cupcake-toef
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik ben een neewby op het gebied van cupcakes.
Ik heb Wilton spuitmondje #035, maar daarmee krijg ik geen mooie toef botercr
1M of 2D gebruik je voor de grote mooie toeven
Botercreme is een hele goede optie. Ook nog lekker namelijk. Zo'n hap icing... bleh...
Het mooiste resultaat krijg je met 1:1 botercreme (dus niet met de mix).
Ik vind zelf zo'n hap botercr
Met de mix is inderdaad lekkerder daar heeft Marianne helemaal gelijk in!
Maar handig is het niet. De cakejes in de koelkast vind ik het toppunt van smerig. Ze worden zo droog als Sinterklaas z'n hol zoals wij dat thuis zeggen . En op het allerlaatste moment opspuiten gaat ook niet altijd. Daarom gebruik ik dus 1:1 creme ervoor. En ik moet zeggen... na wat experimentjes is het me gelukt een redelijk eetbare creme te fabriceren
Bedankt!
Gewoon 1:1 botercreme kan ook nog best lekker zijn, mits met roomboter en goed en lang gemixt. Een smaakje erdoor doet ook wonderen, denk aan citroen/sinaasappel rasp, marasquin, kirsch, beetje hele sterke koffie, gesmoltenchocolade.
En een niet aaaaaal te grote toef, maar net zoveel dat ie mooi is!
En mix is heus niet binnen een paar uur bedorven bij kamertemperatuur, dus dat blijft wat mij betreft ook een optie. Als je ze tenminste niet al een dag vantevoren wilt maken...
Het gaat mij bij de mix ook niet om het bederven, maar om het in vorm blijven
Ik gebruik voor toefjes altijd mix ( of botercreme extra), omdat het inderdaad veel lekkerder is. Dan gebruik ik wel vaak iets minder water dan op de verpakking staat: heb eigenlijk nog nooit problemen gehad met in vorm blijven ( Terwijl het hier toch best warm is )
Moet ik er wel even bij bekennen dat ik ze dan, als ik ze niet op het laatste moment kan maken, invries en op de dag zelf laat ontdooien. Daar lijden de cakejes niet onder, vind ik.
Het gaat mij bij de mix ook niet om het bederven, maar om het in vorm blijven
Ha ja dat krijg je ervan als je iets roept over iets waar je geen verstand van hebt: heb dus nog nooit mix gebruikt! Had gedacht dat dat steviger zou blijven.... Mis dus!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » Welk spuitmondje gebruiken voor cupcake-toef