1

Onderwerp: Welk spuitmondje gebruiken voor cupcake-toef

Ik ben een neewby op het gebied van cupcakes.
Ik heb Wilton spuitmondje #035, maar daarmee krijg ik geen mooie toef botercr

2

Re: Welk spuitmondje gebruiken voor cupcake-toef

1M of 2D gebruik je voor de grote mooie toeven

Botercreme is een hele goede optie. Ook nog lekker namelijk. Zo'n hap icing... bleh...
Het mooiste resultaat krijg je met 1:1 botercreme (dus niet met de mix).

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

Ik vind zelf zo'n hap botercr

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Met de mix is inderdaad lekkerder daar heeft Marianne helemaal gelijk in!
Maar handig is het niet. De cakejes in de koelkast vind ik het toppunt van smerig. Ze worden zo droog als Sinterklaas z'n hol zoals wij dat thuis zeggen :D. En op het allerlaatste moment opspuiten gaat ook niet altijd. Daarom gebruik ik dus 1:1 creme ervoor. En ik moet zeggen... na wat experimentjes is het me gelukt een redelijk eetbare creme te fabriceren :D

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

5

Bedankt!

6

Gewoon 1:1 botercreme kan ook nog best lekker zijn, mits met roomboter en goed en lang gemixt. Een smaakje erdoor doet ook wonderen, denk aan citroen/sinaasappel rasp, marasquin, kirsch, beetje hele sterke koffie, gesmoltenchocolade.

En een niet aaaaaal te grote toef, maar net zoveel dat ie mooi is!

En mix is heus niet binnen een paar uur bedorven bij kamertemperatuur, dus dat blijft wat mij betreft ook een optie. Als je ze tenminste niet al een dag vantevoren wilt maken...

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

7

Het gaat mij bij de mix ook niet om het bederven, maar om het in vorm blijven ;)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8 Laatst bewerkt door Adrienne (25-11-2008 15:17)

Ik gebruik voor toefjes altijd mix ( of botercreme extra), omdat het inderdaad veel lekkerder is. Dan gebruik ik wel vaak iets minder water dan op de verpakking staat: heb eigenlijk nog nooit problemen gehad met in vorm blijven ( Terwijl het hier toch best warm is ;) )
Moet ik er wel even bij bekennen dat ik ze dan, als ik ze niet op het laatste moment kan maken, invries en op de dag zelf laat ontdooien. Daar lijden de cakejes niet onder, vind ik. :)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

9

Marianne schreef:

Het gaat mij bij de mix ook niet om het bederven, maar om het in vorm blijven ;)

Ha ja dat krijg je ervan als je iets roept over iets waar je geen verstand van hebt: heb dus nog nooit mix gebruikt! Had gedacht dat dat steviger zou blijven.... Mis dus!

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !